• Jenny28

Vilka hemska gaser!

De senaste 3-4 dagarna har min 15 månaders haft såna fruktansvärda gaser i magen. De är hemska och pyser ut hela tiden typ. Stinker i hela huset. När hon väl bajsar kommer det enormt lass som läcker utanför.
    Kan hon vara överkänslig mot nåt?
    Hon har ingen sirekt matlust heller.
    Tänkte kanske det var en rektion på att hon inte tål nåt.

• Svar på tråden Vilka hemska gaser!
  • Jenny28

Oj blev nåt konstigt där

• Agnes72

Har ni lagt till något i hennes kost nyligen? Med tanke på att det började så nyligen.

Visst kan man reagera så om man är känslig/allergisk mot något födoämne. Men det kan säkert också bero på annat.

• Jenny28

Nej inte vad jag kan komma på. Hon äter det som ho brukar, fast inte så mycket nu, hon har ingen matlust.
    Men hon pruttar hela tiden hela dagarna o de luktar nåt fruktansvärt illa. Man börjar ju undra

• Agnes72

Nu kan jag bara råda utifrån vår erfarenhet.
    Magen är helt klart i olag, försök att ge snäll mat och mycket vätska. Ta bort mjölkprodukter under några dagar, se om det blir bättre. Sedan kan ni börja försiktigt igen, möjligen med låglaktos, och se vad som händer.
    Var försiktig med ägg också till magen kommit till ro.

Vår son reagerar på soja, havre och råg, får gasig mage, eksem på kinderna och ömson förstoppning/diarré. Han ska utredas för allergier nu i april.
    Men, hans problem har pågått av och till i månader.

• Agnes72

Nu kan jag bara råda utifrån vår erfarenhet.
    Magen är helt klart i olag, försök att ge snäll mat och mycket vätska. Ta bort mjölkprodukter under några dagar, se om det blir bättre. Sedan kan ni börja försiktigt igen, möjligen med låglaktos, och se vad som händer.
    Var försiktig med ägg också till magen kommit till ro.

Vår son reagerar på soja, havre och råg, får gasig mage, eksem på kinderna och ömson förstoppning/diarré. Han ska utredas för allergier nu i april.
    Men, hans problem har pågått av och till i månader.

• Jenny28

Agnes: Tack för rådet. Jag ska undvika mjölkprodukter till henne. Kanske blir svårt på dagis dock. men de kanske kan göra så gott dem kan. Ska man kontakta BVC om det håller i sig?
    Hon har också varit dålig i magen men inte hela dagen för hon bajsar kanske bara en gång om dagen och då ett rejält lass istället.

• Badger

Det låter lite som vår son (17 månader), fast i hans fall har det hållit på i uppemot en månad med lös mage, gaser och dålig matlust till och från. Han allergitestades i december utan någon reaktion och vi har inte ändrat hans matvanor sedan dess så jag tror inte att det är någon sådan överkänslighet. Vad jag helt klart misstänker är tänderna! Fyra kindtänder har brutit igenom under denna period.

• Miniigirl

Min son(2§½ månader) går oxå runt och pyser riktigt illa!

Hur är bajset? är hon lös i magen?

Sonen är lös, och vi har kommit fram til latt det beror på dom sista tänderna som är påväg! kanske hålelr hon på att få tänder?
    hans mage har blivit knasig varje gång han fått tänder, men...dessa gaser känner jag inte riktigt igen!

• Verra83

Har en son på snart 16 månader. Han har också hemska gaser just nu..Har även kräkts några gånger under helgen...jätte konstigt..mår bra under dagen och sedan kräks han en gång på natten..men gaserna är nästan värst :)

• Aljen

Det är samma här, men jag tror det beror på att hon äter o suger på allt för tänderna kliar, så hon sväljer mycket luft och saliv

• Agnes72

Tänkte inte på tänderna, var lite slut igår. Men helt klart kan det vara tänderna, som spökar, med tanke på att ni inte har förändrat kosten.

• LWJ

min son är 1½ år och han é lika dan fast det började med att han spydde i fredags sen diarré i lördags och söndags med hemska gaser.. lukade bajs och rötet överallt. och nu har han fått 40g feber. han tog sin spruta som man tar vid 18 mån den 12/3 så +e nog det som spökar?

Svar på tråden Vilka hemska gaser!