• fam kaos

Vad tror ni om lila färg i hallen? Nån som har bilder på en lila hall?

Har funderat fram och tillbaka på vad vi ska ha i hallen, färg eller tapet, vilken färg isåfall. Har nu nästan helt bestämt mig för färg och funderar då på lila, men funkar det i en hall? Köket är knallgult, lekrummet blått och rött och vardagsrummet än så länge helt ofärgat.

• Svar på tråden Vad tror ni om lila färg i hallen? Nån som har bilder på en lila hall?
  • Duva

Om man nu gillar färg i sitt hem , så visst, men vilken lila menar du, mörk eller ljus.??

Ta inte för mörk bara, mycket trevligare att komma in i en hall som är ljus och fin tycker jag...

• fam kaos
    Duva skrev 2009-03-22 15:25:42 följande:
    Om man nu gillar färg i sitt hem , så visst, men vilken lila menar du, mörk eller ljus.??Ta inte för mörk bara, mycket trevligare att komma in i en hall som är ljus och fin tycker jag...
    Ja det var det jag tänkte, vill ha ett ljust luftigt intryck när man kommer in.
    Och vi älskar färg
  • fam kaos

Men kan det bli fint tror ni eller ser det konstigt ut?

• Duva

Om du tycker om ljuslila , så måla det,. man skall ha det man gillar,.

Själv gillar jag inte färger,och därför har jag vitt i hela mitt hus, matchar in med kuddar och ljus, ist. Just nu sätter vi upp en kanon fin ljus tapet med stora schabloner på..Älskar!!!!!!!!

• Amorficlya

Har mörklila i vardagsrummet grålila i hallen grått i lekrummet gult i vårat sovrum brut i köket  =) Svart/grått klinker i badrummet. hehe vi gillar också färger. =)

Tycker det är såååå snyggt med lila.. Våran halll känns så varm å mysig

Miranda 2oo6-o6-23 Nicolas 2oo8-o2-17 Bebis Bf 2oo9-o9-o2
  • fam kaos
    Amorficlya skrev 2009-03-22 15:34:55 följande:
    Har mörklila i vardagsrummet grålila i hallen grått i lekrummet gult i vårat sovrum brut i köket  =) Svart/grått klinker i badrummet. hehe vi gillar också färger. =) Tycker det är såååå snyggt med lila.. Våran halll känns så varm å mysig
    Har ni bilder på hallen?
  • tess1987

Vi har ljuslila i hallen.

Tycker att det passar, har iofs lessnat nu efter 3 år, men vilken vägg lessnar man inte på, efter ett tag. Jag skulle vilja byta färg ofta.

• emmmm

Nej jag tror att det kan blir rätt snyggt! Om du vill ha lila färg, så är det ju inget snack om saken ;)

• sommar2001

hade en mörklila tapet i hallen där vi bodde förut. Hallen var långsmal och på ena sidan var det en rad av garderober. Det gjorde att det blev ljust även om tapeten var mörk. Tyckte att det var snyggt och bra ett tag.. Skulle inte välja samma färg idag för man blir snabbt less.

Svar på tråden Vad tror ni om lila färg i hallen? Nån som har bilder på en lila hall?