• Mymemlan

När man ska sälja oanvänd balklänning, hur gå till väga?

Hejsan!

I Januari 2009 köpte jag en underbar vinröd balklänning med pärldetaljer och snörning i ryggen. Skulle ha den på min studentbal i Juni. Men nu kan jag inte gå på den då jag är gravid och klänningen inte kommer passa + att intresset för studentbalen var inte så stort bland klasskompisarna, och då är det ju inte roligt :)

Jag gav 3000 kr för den, men nu funderar jag på att sälja iväg den. Men hur ska jag gå till väga för att sälja den? Tänkte ta 2200 för den och typ ta 2000 vid snabb affär, men tror ni någon skulle köpa den då?

Eller går folk hellre och köper en på en butik, även fast den säljs oanvänd.. Är så dålig på sånnt här, men det vore verkligen mkt roligare att någon faktiskt fick använda den istället för att den ska hänga oanvänd i min garderob :)

Kom med tips till mig! :)

Har en bild i mitt galleri så kan ni kolla vad ni tycker den är värd :)

• Svar på tråden När man ska sälja oanvänd balklänning, hur gå till väga?
  • Llimen

Jag tycker absolut att du kan begära 2200 kronor för den. Den var jättefin!
    Skriv redan i rubriken att den är oanvänd och tala om varför du säljer den.

Ett annat tips är att ha flera bilder på klänningen, som du ju redan har. Jag skulle om jag var du ta på mig klänningen (om den fortfarande passar) och ta kort med klänningen på. Oftast blir den snyggare då eftersom den kan falla på rätt sätt.
    Lycka till!

• Josssa9o

Ja jag tycker också att du ska sälja den för 2200;- eftersom du inte använt den.
    Som sagt håller med Llimen!

Hoppas den blir såld och Lycka till!

Svar på tråden När man ska sälja oanvänd balklänning, hur gå till väga?