Hejsan!
Jag använder dels Schwarzkopf OSIS+ flatliner form.
Plussidan på den enligt mig är:
Den är i sprayform, mycket bra då det är enklare att fördela jämt.
Den ger inte en flottig/skitig känsla på håret oavsett hur mycket man sprayar.
Den ger inte för mycket stadga. Dvs, man kan styla håret även efteråt och spraya med vanligt hårspray utan att det blir för mycket.
Skyddar upp till 200grader tror jag det är.
Håret håller sig platt och blir fint glansigt av den.
Jag använder den även innan jag kör med min Volumaster, och där fungerar den också bra.
Minussidan:
Räcker inte jättelänge om man använder den varje dag. Och den finns bara (tror jag) hos frisörer.
Det står "strong control" på flaskan och vill man ha mycket stadga från just värmeskyddet så är den inge vidare.
Sedan använder jag även Schwarzkopf got2be smooth'n chic.
Plussen enligt mig:
Doften! Den doftar helt underbart, nästan som parfym :)
Håret blir finare när man plattar, dvs det blir inte alls frizzigt och dessutom håller det sig riktigt platt ganska länge.
Priset, 60 spänn på Hemköp.
Räcker länge, mycket dryg. 2 pump räcker till mitt hår som är jättelångt.
Minus:
Det är en creme och jag tycker det är svårare att fördela jämnt än tex produkter i sprayform.
Tar man minsta lilla för mycket ser håret nästan otvättat ut och känns flottigt.
Inge vidare alls att ha i hårbotten, då håret blir tungt och utan volym.
Jag brukar spraya hela håret med osis+ och sen använda got2be-skyddet i topparna som är torrare och inte ser flottiga ut så lätt. Fungerar kalasbra på mig plus att många kommentrar den underbara doften :)
Jag vill också se tips på bra värmeskydd. Det är min absolut viktigaste produkt och jag lägger gärna ut en slant på att få bra och FUNGERANDE värmeprodukter som verkligen skyddar håret. Helst i sprayform.