• Anonym

Är det tillåtet att göra affär utanför Tradera?

Jag kontaktade en säljare via en av hans/hennes auktioner för några veckor sen då denne hade en produkt jag ville ha men i en annan färg. H*n svarade att h*n skulle få in mi färg inom kort. Nu har h*n hört av sig med kontonr och summan jag ska betala. Jag skrev att jag hellre ville att h*n la ut det med köp nu funktion så det känns tryggare för mig som köpare att kunna lägga omdöme. Till svars fick jag "behövs inte". Nu hade h*n ändå jätte fina omdömen så jag betalde ändå. Har vi gått emot reglerna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-22 21:06
    Jag har förstått att man inte får göra affärer utanför men om det är en annan färg kanske den regeln inte gäller?

• Svar på tråden Är det tillåtet att göra affär utanför Tradera?
  • Anonym

Om säljaren säljer en (eller 10 saker) på tradera hindrar väl inte att säljaren har ett "privatliv" och säljer till andra utanför tradera. Det kan ju inte vara så att bara för att man sålt en sak där så ska all försäljning för evigt passera tradera.

Jag tror inte att ni gjort något fel.
    Tradera är väl bara en plats där säljare och köpare träffas för att sälja/köpa det man är intresserad av - det är inget livsåtagande varken för köparen eller säljaren.

Svar på tråden Är det tillåtet att göra affär utanför Tradera?