• Ofelia

Var köpa enstaka decilitermått i plast?

Börjar ledsna på alla plast-decilitermått som efter ett tag blir spröda av att diskas i maskin och som därför bryts av och "tappar handtaget" här hemma. Någon som har tips på var man kan köpa plastmått styckvis istället för att köpa hela måttsatser? Gärna i lite mer robust plast. Tycker att det borde vara lätt att hitta, men har inte lyckats hitta än så länge...

• Svar på tråden Var köpa enstaka decilitermått i plast?
  • Spiro

varför inte köpa ett i metall istället som håller i en evighet? :o)

• Ofelia

Har ett par sådana, men av någon anledning så gillar jag dem inte...

• Zanna1983

Nu är det ju hel måttsats men jag tycker IKEA har bra sådana...inte behövt köpa nya och då bakar jag mycket m.m

De är säkert 5 år gamla nu och inga har gått sönder.

• Mystic

ica här har, så borde finnas i de matäffärer som har lite större sortiment av hushållsartiklar

• Ofelia
    Mystic skrev 2009-03-23 10:25:34 följande:
    ica här har, så borde finnas i de matäffärer som har lite större sortiment av hushållsartiklar
    Enstyck? Har kollat Icas Maxi-butiker, Kvantum, Coop etc utan att hitta. Kanske bara otur
  • Ofelia
    Zanna1983 skrev 2009-03-23 10:18:40 följande:
    Nu är det ju hel måttsats men jag tycker IKEA har bra sådana...inte behövt köpa nya och då bakar jag mycket m.m De är säkert 5 år gamla nu och inga har gått sönder.
    Kanske får bli ett gäng nya fulla satser. Det är ju idé om de håller (känns bara onödigt med en bunt kryddmått och teskedar )
  • Mystic
    Ofelia skrev 2009-03-23 15:12:43 följande:
    Enstyck? Har kollat Icas Maxi-butiker, Kvantum, Coop etc utan att hitta. Kanske bara otur
    japp enstyck antingen vita i plast eller i rostfritt. Kolla typ rusta och öb med, har köpt en förpackning med typ 5 dl mått , såna plast styck
  • Zanna1983

Annars har Ö&B tror jag som du kan köpa 1 och 1.

Svar på tråden Var köpa enstaka decilitermått i plast?