vilken ålder kunde erat barn räkna till 10?
som rubirken lyder:)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-23 08:01
rubriken:)
som rubirken lyder:)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-23 08:01
rubriken:)
Sonen fyller 2 år i mitten av april och han räknar till 9.... men jag tror inte att han förstår ATT han räknar
Minns inte exakt, alla var olika, men vid 2,5-3,5 år kunde de räkna antalet prylar man la fram, så då kunde de det helt säkert.
Att det är ett års spann beror på att bönorna var tidigare med sånt som att räkna, läsa etc mot sina bröder.
Min son blir 2år på fredag och har kunnat räkna t 10 i en månad. Jag har inte själv hållt på å "träna" el va man ska säga så jag blev mäkta förvånad när jag plötsligt hörde honom räkna!! Tror de är de där barnprogrammet "I drömmarnas trädgård", där räknar de mkt. Räkna t fem kan jag tänka mig många lär sig iochmed att man räknar AD-dropparna så ja, t 5 visste jag han kunde.
Dottern är 2 år och kan räkna till tre. Sen blir det bara virrvarr av siffrorna.
Minns inte riktigt när sönerna kunde det men skulle gissa på någonstans runt 2,5 år.
Vilma var ca 15 månader när hon började "rabbla" till 12. (Pratade tidigt)
Sen var hon nog kanske runt 2 år när hon började räkna saker "på riktigt", dvs peka med fingret och räkna.
Min son är 3,5 och kan räkna till 10 både på svenska och engelska. Har han lärt sig på Dora utforskaren. Han har nog kunnat räkna på svenska sedan han var två, men han har alltid varit intresserad av siffror.