• NiXxI

Spastmiska rörelser på bebis i magen?

Hej!

Jag är i v. 28+4 och har haft en väldigt aktiv bebis i magen ända sedan första känningarna i v.15. Trots moderkaka i frmavägg så har det sparkats hejvilt och mannen har fått känna ända sedan v.16 otroligt nog.

Men, ibland (ett par ggr per dag) så känns det som spastmiska rörelser där inne och jag blir faktiskt orolig
    Detta är inget nytt för mig med att vara gravid då det är mitt 3:e jag väntar...bara det att jag kan inte minnas att jag någonsin känt så här innan.

Finns det någon mer som upplevt det så i magen?

jahapp
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-23 08:44
    Med spastmiska rörelser menar jag att bebis eller magen gör massor av "ryck" inom en kort tidsram. Ungefär som när en nerv rycker i ögonvrån på en själv känns det som.
  • Svar på tråden Spastmiska rörelser på bebis i magen?
  • MammsaJenny

Samma här!
    Har undrat vad det kan vara... Har funderat på om bebisen sträcker på sig och därför känns som det "vibrerar".
    Kände inte så här under förra graviditeten. Är nu i v37+6.

Någon annan som har någon idé vad det kan vara?

• NiXxI
    MammsaJenny skrev 2009-03-23 08:44:47 följande:
    Samma här!Har undrat vad det kan vara... Har funderat på om bebisen sträcker på sig och därför känns som det "vibrerar".Kände inte så här under förra graviditeten. Är nu i v37+6.Någon annan som har någon idé vad det kan vara?
    Ja precis, vibrerar...vilket bra ord
    Och förlåt, men guuud vad skönt att någon mer upplevt det
    jahapp
  • MariaOMarkus

Läste i en gravidbok jag har att bebisen hickar när de kommer som rytmiska slag eftervarann ..så det kanske är de du känner ?=)

Våran Lilla baby boo - BF 29 april
  • Luloo

jo jag hade också det, nån sa till mig att dom kissade då, men jag vet inte, ut kom en otroligt välmående liten gosse iallafall.. men e ni oroade så kontakta mvc, bättre en gång för mycket än en gång för lite

★mn lilla stjärna★16/6-08★
  • NiXxI
    MariaOMarkus skrev 2009-03-23 08:46:20 följande:
    Läste i en gravidbok jag har att bebisen hickar när de kommer som rytmiska slag eftervarann ..så det kanske är de du känner ?=)
    Nä, hickan hade jag med båda tidigare graviditeter...och den minns jag särskillt då båda hickade väldigt mycket.
    Denna bebisen hickar, men inte så ofta och det känns mer...knackande typ, när den hickar.
    jahapp
  • NiXxI
    Luloo skrev 2009-03-23 08:50:37 följande:
    jo jag hade också det, nån sa till mig att dom kissade då, men jag vet inte, ut kom en otroligt välmående liten gosse iallafall.. men e ni oroade så kontakta mvc, bättre en gång för mycket än en gång för lite
    Ahhhh....kanske en teori...ska till läkaren på onsdag och sockerbelastningen på morgonen, kan ju fråga då
    Men skönt att fler upplevt det.,..
    jahapp
  • Luloo
    NiXxI skrev 2009-03-23 08:52:16 följande:
    Ahhhh....kanske en teori...ska till läkaren på onsdag och sockerbelastningen på morgonen, kan ju fråga då Men skönt att fler upplevt det.,..
    jag tror han började runt samma vecka som du och höll på till han kom ut, min fd kompis hade också så och fick också en välskapt pojke...
  • NiXxI

Hahahaha...vet ni??
    Jag vet ju inte vilket kön jag väntar i magen, men har haft magkänslan av en pojk sedan tidigt (v.10 ungefär)...
    Nu när jag googlar och läser så verkar det som att kissteorin stämmer in på beskrivningarna och att det då är pojkbebisar som "ryser" till när de kissar...

www.familjeliv.se/Forum-2-114/m30254800.html?PHPSESSID=

jahapp
  • MammsaJenny

Definitift inte hicka... Hicka känns helt annorlunda. Mer tickande eller nått...

Får väl hoppas på att den kissar då ;)

XiXxI Berätta gärna sedan vad läkaren sa att det kan vara. Nyfiken...

• Luloo
    NiXxI skrev 2009-03-23 08:58:14 följande:
    Hahahaha...vet ni??Jag vet ju inte vilket kön jag väntar i magen, men har haft magkänslan av en pojk sedan tidigt (v.10 ungefär)...Nu när jag googlar och läser så verkar det som att kissteorin stämmer in på beskrivningarna och att det då är pojkbebisar som "ryser" till när de kissar...www.familjeliv.se/Forum-2-114/m30254800.html?...=
    se där! det kanske är en liten gosse??  hihi, nu måste jag ju följa dig resten av graviditenen och se vad du får....
  • NiXxI
    Luloo skrev 2009-03-23 09:00:20 följande:
    se där! det kanske är en liten gosse??  hihi, nu måste jag ju följa dig resten av graviditenen och se vad du får....
    Hahaha, vad häftigt det hade varit om den teorin stämmer...
    Genusvetenskap: Om bebisen ryser när den kissar i vattnent i magen så är det en pojk...*skratt*
    Ja det är "bara" 79 dagar kvar (69 enligt mig själv
    jahapp
  • Tajny

Jag har också känt så ibland, mest den senaste månaden, är nu i V.32+4

Jag vet att jag väntar en flicka, iaf enligt Ul, men läste också att många pojkar kan rysa till när de kissar!

• Misty W

Skumt, jag har också så denna gång, men trodde bara det va snabbhicka =)
    Men jag har en kille i magen så det kanske stämmer då.

• NiXxI

Jag är grymt glad att jag inte är ensam om att känna så här i alla fall.
    Vet när jag väntade de två första så tyckte jag hickan var jobbig då jag då upplevde den som ryckig och som små anfall tills jag visste vad det var...
    De båda hickade ju så otroligt ofta.
    Dennabebis hickar väldigt sällan, plus att det då vibrerar eller rycker på ett helt annat sätt att jag blev helt nojig ju

Men ska som sagt var höra på onsdag förstås

Tajny skrev 2009-03-23 09:04:33 följande:
    Jag har också känt så ibland, mest den senaste månaden, är nu i V.32+4Jag vet att jag väntar en flicka, iaf enligt Ul, men läste också att många pojkar kan rysa till när de kissar!
    Vad kul att du ska få en liten flicka...älskar mina prinsessor massor.
    Roligt att du spräckte min vackra teori också...haha...men men, vetenskap och graviditete går inte alltid hand i hand
    jahapp
  • Miosmamma

Nixxl : du kan väl meddela vad doktorn sa? Jag är i v 18 och har haft samma känningar i magen sen ungefär en vecka tillbaka. Känns som jag har en duracell kanin i magen ibland =) Jag tror också att jag väntar en pojk så kanske stämmer det där då med kissandet....men det dröjer ju innan vi vet om det är en pojk i min mage

• NiXxI
    Miosmamma skrev 2009-03-23 09:26:03 följande:
    Nixxl : du kan väl meddela vad doktorn sa? Jag är i v 18 och har haft samma känningar i magen sen ungefär en vecka tillbaka. Känns som jag har en duracell kanin i magen ibland =) Jag tror också att jag väntar en pojk så kanske stämmer det där då med kissandet....men det dröjer ju innan vi vet om det är en pojk i min mage
    Bappsolut ska jag det!!!

Skitkul att spekulera i och fundera över vad det är som bubblar i magen och alltid kul med nya teorier så klart
    Har du/ni varit på RUL än?

Min man vill inte ta reda på könet, annars kunde vi fått veta på RUL...
    jahapp
  • Miosmamma

Jag ska på fre 3/4 och skulle gärna vilja veta könet men de berättar inte det här i gbg

• KayScarpetta

Har också känt detta ett par gånger. Jag har vaknat på natten av det och blivit riktigt rädd, speciellt eftersom bebisen blivit väldigt lugn och stilla efteråt (är annars väldigt livlig). Men efter ett tag är det som vanligt igen. Frågade min BM, men hon hade väl egentligen inget svar på vad set var som hände utan konstaterade bara att det inte var så konstigt att bebis sov så gott efter att ha sprattlat så. Verkar ju inte vara något farlig iaf, h*n mår ju bra därinne.

• MammsaJenny

Som jag skrev förut s hade mitt barn vibrerande rörelser i magen.
    Det har skrivits här att det kan vara så att man väntar en pojke då, för somnågon skrev så kan bebis pojkar "skaka" när de kissar...

Men ut kom en flicka som är fullt frisk utan inbyggd vibrator... :)

Svar på tråden Spastmiska rörelser på bebis i magen?