• laban86

Förstoppad efter kejsarsnitt!?

Hej var nu 2,5 vecka sen min dotter togs ut med kejsarsnitt , fick igång magen på BB med hjälp av laksermedel sen dess har de gått fem dagar i mellan jag kunnat gå på toaletten och då varit jätte kass i magen. Nu fem dagar sen sist igen, någon mer som har erfarenhet av detta?

Ursäkta de ingående detaljerna.

• Svar på tråden Förstoppad efter kejsarsnitt!?
  • Cia o krabaten

Ja, men framför allt gasig i magen. Det berodde på att de "möblerat om" tarmarna under op.
    Katrinplommon hjälpte mig.

• Lullisgirl

Jag var dålig och lukta skunk i flera veckor efter snittet. Men nu (Viggo är 7 veckor) funkar allt som normalt och har nog gjort det ett bra tag.

• Texas 06

Ät linfrön, antingen i salladen, eller lägg ner en matsked i ett glas vatten, det hjälper magen.

• Mumin75

Jag har haft problem med bajseriet efter 2 av mina snitt. Första tog det två veckor innan jag kunde bajsa och andra tog det en vecka. men nu efter sista snittet "peppar peppar" så klarade jag av att bajsa utan hjälpmedel redan dagen efter ... Däremot hade jag en jäkla massa gaser denna gången och satt på mitt BB-rum o pruttade hela tiden... När det kom in en barnmorska så fick jag ursäkta mig med att jag var så pruttig men hon sa bara: Fis på du, du ska släppa ut gaserna, så där satt jag och brummade

• MeyaMadre

och glöm inte att dricka mycket vatten....det ger med sig om ett tag..

• laban86

okej tack! Då ska man inte behöva uppsöka läkare eller något sådant? hoppas de ger med sig :) hehe

Svar på tråden Förstoppad efter kejsarsnitt!?