• Fluffisarna

Hur mår man efter en konisering?

Jag ska in och göra en konisering (slingkonisering) imorgon! Jag undrar hur man mår efteråt?
    Finns det någon med erfarenhet?

Är man på benen samma dag, eller dagen efter, eller...?

• Svar på tråden Hur mår man efter en konisering?
  • Rose77

Jaa, man är på benen direkt efter. Känndes inget efteråt för min del iaf, lite mensvärk liknande bara.

• Majsan71

Jag blödde ganska rejält efteråt och var sjukskriven i en vecka eftersom jag inte fick bära på min då två månaders bebbe.

• Fluffisarna

Majsan71: Vad berodde det på att du blödde så mycket? Var det mer än mensblödning?

Var ni sövda eller hade ni ryggbedövning?

• Avelyn

jag jobbade vidare samma dag när jag kom hem.. Blödde en del.. men det gick bra i af..

• Rose77

Man får lokabedövning, Fluffis: har du inte fått någon information från din gynekolog??? Isåfall tycker jag det är dåligt, för man vill ju inte gå och vara orolig i onödan. Jag blödde ganska mycket, men det beror mest på att jag har väldigt lätt för att blöda, så det tog lite längre tid än vanligt eftersom dom hade svårt att få stopp på blödandet.

• Rose77

Nervid: Det är ett ingrepp där man tar bort cellförändringar

• Naimiez

Jag sövdes helt för 6-7 år sedan. Blödde en del men var på benen på eftermiddagen.

• lillit

Gjorde en för två veckor sen, har skrivit i din gb. Måste fråga er som gjort det om ni blödde mkt. Jag blödde inte så mkt första veckan men nu blöder jag desto mer.

• Rose77

Lillit: kan det inte vara din mens? Jag hade precis samma och det slutade en vecka efter det... så jag tog för givet att det var min mens, eller jag ringde min gyn och frågade oxå och hon sa att de tkunde vara min mens som rubbats lite pga det.

• lillit

Rose77: har ej fått min mens än men det kan ju vara den. Kan ju hoppas för jag orkar inte blöda så hät hela tiden,.

• Rose77

Näää, jag vet... det är inte det roligaste, speciellt inte när man inte fick använda tampong heller, utan binda... om man nu inte är van vid det såklart.

• Fluffisarna

Tack för alla svar!

Det har gått bra och jag känner mig helt OK! Har inte ont, lite mol, men inte alls så farligt som jag hade trott! Blöder gör jag, men som vanlig mens.
    Doktorn sa att man kunde blöda mer efter ca 1 vecka då sårskorpan lossnar. Blöder man mycket mer än mens ska man kontakta dem, för då är det inte bra!

Jag blev sövd, och det är jag tacksam för.

Kom dit 07.00, fick en säng 07.30 och skjutsades till op 07.40. Där sövdes jag direkt och vaknade 09.15 och var tillbaka på salen 10.00. Sen väntade jag på att få prata med doktorn i 5 timmar, men det var skönt att få ligga och vila där!

Nu är jag bara rädd för att få de ovanliga srota blödningar som skulle vara typiskt min otur!

• Rose77

Va skönt att det gick bra, lite avis att du blev sövd, det hade jag oxå velat om jag visste det skulle göra så pass ont.

Svar på tråden Hur mår man efter en konisering?