• Anonym (fjärilar i magen)

Attraherad av en annan (äldre kvinna)

Jag är alltså själv kvinna. Runt trettio. Gift sedan ett antal år tillbaka, fint äktenskap och en bra relation. Två fina barn. Lever lycklig. Och så kliver Hon in i mitt liv och ställer allt på ända.

Inte för att det kanske konkurrerar med det jag har men för att jag tänker på henne nästan varje vaken minut. Drömmer om henne. Jag har aldrig någonsin haft några känslor eller känt mig attraherad på det här sättet av en annan kvinna. Hon är gift och verkar väldigt tillfreds och lycklig i sin relation. Han är en underbar man! så det bör hon vara. Hon har två barn och de är ungefär i min ålder.

Hon kom in i mitt liv för ungefär ett år sedan och för ett halvår sedan började jag märka av en annan sorts känsla som växte fram. Jag har inte ont av att känna såhär, jag tänker att detta är kanske en helt ny dimension av kärlek. Något som inte konkurrerar med våra äktenskap utan som mer är en djupare form av vänskap. Jag tänker att vi kan fortsätta vara vänner och lära känna varandra och bara må bra av det. Men det är så uppslukande. Att tänka på en annan människa så intensivt. Men det kanske lägger sig med tiden.

Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget. Lätta mitt hjärta tror jag mest. Vore skönt om det fanns någon som känner igen sig. Men det kanske är att hoppas på lite väl mycket

• Svar på tråden Attraherad av en annan (äldre kvinna)
  • Nymne

Låter underbart. Njut. Är det en fysisk längtan också?

Cross that bridge when you get there!

Mmm... Hon är typen människa som kommer en väldigt nära och för ett tag sedan när vi träffades för första gången bara hon och jag så satt vi sådär nära nära och ja. Jag längtade efter henne fast hon var så nära. Så nog finns det en fysisk längtan, om den är sexuell vet jag dock inte.

• Nymne

coolt.

Känns det som du kan prata om sådanahär saker med din man? Jag menar, tex om min man kände såhär för en annan man skulle det vara ok, men jag skulle vilja veta. Så jag skulle nog försöka prata om det.

• Anonym (fd kär)

Kude varit jag som skrev ditt inlägg för drygt ett årsedan
    Är gift, har barn, drygt 30 år, hus, jobb ja.... Jag har ett bra liv och jag älskar min man Men så dök denna kvinna upp... Hade känt henne ett par år men efter ökad kontakt upptäckte jag också att det växte fram nåt i mig. Jag hade i mina tankar varje minut, kunde tom fantisera om henne sexuellt {#lang_emotions_surprised} Hon är också lite äldre och har barn i min ålder.
    Trodde nästan jag skulle bli galen men det blev jag inte (inte mer än vanligt )
    Jag startade ocksåen tråd här på fl och det fanns faktiskt ett par till som jag... Var så skönt att få "prata" av sig.

Hur gick det då...? :
    Av några anledningar så kunde vi inte träffas på ett bra tag (helt andra anledningar) och mina känslor blev mindre och mindre intensiva. Kan inte riktigt förklara men "det la sig" och jag hade aldrig trottt det skulle göra det med tanke på den intensivitet jag kände för henne tidigare. Idag tänker jag ibland på henne men inte alls på samma sätt och det är faktiskt ganska skönt.  Jag var ärligt lite rädd för vad jag kände då.

Har inga direkta bra råd eller så att ge dig men ville visa att det även händer andra

Ps jag har alltid bara tyckt om pojkar

Min man tillhör definitivt inte kategorin öppensinnade Han skulle bli förtvivlad och det skulle förmodligen förstöra väldigt mycket i vår relation. För på ett sätt är det ju lika känsligt som om jag skulle bli attraherad av eller förälskad i en annan man.

Anonym (fd kär) - åh så uuunderbart att höra. Ja även om jag just nu faktiskt inte vill att känslorna ska lägga sig (det är ju underbart att känna så som jag känner) så är det skönt att höra. För jag tänker och hoppas att det säkert kommer bli så för mig med. Har till och med tänkt att om det inte lägger sig av sig självt så får jag berätta för henne hur jag känner så att hon kan hjälpa mig att bryta lite.

• Nymne

Nä, säg ingenting då, kan han inte hantera det förtjänar han inte att veta.

som fd kär skrev så rinner ju de flesta sådana här förälskelser ut i sanden om man vill det. Men det skulle ju vara intressant att höra vad hon känner.

Såg en underbar tråd här på FL om en tjej som blev kär i sin bästa vänninna och det var besvarat. Hon pratade med sin man och det slutade med att tjejen flyttade in hos dem och det sista vi såg var att de hade det bra alla tre. Lite oväntat kanske, men jättekul att se att det finns andra sätt att leva sitt liv.

Tro mig, ingen skulle vara mer intresserad av att veta vad hon känner än jag. Men jag tror faktiskt inte alls att hon känner som jag och då kan det lika bra kvitta att veta men ibland är jag väldigt sugen på att erkänna mina känslor för henne. Vi pratar mycket om homosexualitet och den biten, attraktion och sånt. Men jag får inga vibbar som säger att hon är intresserad, bara att hon tycker att det är ett fascinerande ämne.

Lät skumt med bästa väninnan som flyttade in men härligt om det var något bra för dem.

Tro mig, ingen skulle vara mer intresserad av att veta vad hon känner än jag. Men jag tror faktiskt inte alls att hon känner som jag och då kan det lika bra kvitta att veta men ibland är jag väldigt sugen på att erkänna mina känslor för henne. Vi pratar mycket om homosexualitet och den biten, attraktion och sånt. Men jag får inga vibbar som säger att hon är intresserad, bara att hon tycker att det är ett fascinerande ämne.

Lät skumt med bästa väninnan som flyttade in men härligt om det var något bra för dem.

• Anonym (fd kär)

Det är säkert lite olika det där om man kan berätta för sin partner eller inte. tror att det finns män som faktiskt kan "tända" lite på att deras kvinna är attraherad av en annan kvinna... Åtminstone fick jag det intrycket i den tråd jag startade för 1årsedan.

Jag tänkte mycket på det när mina känslor var som hetast. Visste varken ut eller in men jag bestämde mig för att inget säga och är grymt gad över det idag. Tror inte heller min man hade "uppskattat" mina känslor. Det var jobbigt att ha det för mig själv men jag ville ju ändå inte "riskera" vårt äktenskap. Visste ju inte riktigt vad mina känslor stod för! Kärlek eler inte, besvarat eller inte (tror jag absoluit inte det var även om jag inbillade mig tecken på det ibland av rent önsketänkande).

Nymne: Jag har också läst om den tjejen och blev grymt imponerad jag med

Svar på tråden Attraherad av en annan (äldre kvinna)