Attraherad av en annan (äldre kvinna)
Jag är alltså själv kvinna. Runt trettio. Gift sedan ett antal år tillbaka, fint äktenskap och en bra relation. Två fina barn. Lever lycklig. Och så kliver Hon in i mitt liv och ställer allt på ända.
Inte för att det kanske konkurrerar med det jag har men för att jag tänker på henne nästan varje vaken minut. Drömmer om henne. Jag har aldrig någonsin haft några känslor eller känt mig attraherad på det här sättet av en annan kvinna. Hon är gift och verkar väldigt tillfreds och lycklig i sin relation. Han är en underbar man! så det bör hon vara. Hon har två barn och de är ungefär i min ålder.
Hon kom in i mitt liv för ungefär ett år sedan och för ett halvår sedan började jag märka av en annan sorts känsla som växte fram. Jag har inte ont av att känna såhär, jag tänker att detta är kanske en helt ny dimension av kärlek. Något som inte konkurrerar med våra äktenskap utan som mer är en djupare form av vänskap. Jag tänker att vi kan fortsätta vara vänner och lära känna varandra och bara må bra av det. Men det är så uppslukande. Att tänka på en annan människa så intensivt. Men det kanske lägger sig med tiden.
Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget. Lätta mitt hjärta tror jag mest. Vore skönt om det fanns någon som känner igen sig. Men det kanske är att hoppas på lite väl mycket