• Helennnna

Ska köpa tapeter på Rusta, men hur är tillbehören däifrån??

Som rubriken lyder.

Hur är tillbehören på Rusta.. nu menar jag inte limmet utan knivar osv. Dom har ett paket med kniv, roller osv. För 99kr. Är det något att ha eller går sakerna sönder efter att man tapetserat halva rummet?

Kan ju passa på att fråga hur tapeter och limmet är med.. Jag tänkte köra med NoWomen tapeterna (något sådant heter dom) och sedan limmet som är till dom tapeterna.

Någon med erfarenhet??

• Svar på tråden Ska köpa tapeter på Rusta, men hur är tillbehören däifrån??
  • Sol Angelica

Köp roller och kniv och sånt nån annanstans.. Dom är inget vidare på rusta.... Slöa blad och rollern luddar nåt hemskt....  Värt att betala lite mer, för bättre kvalite...

• Helennnna

okej, har du/ni några tips på vart man kan köpa det billigt? ica maxi kanske?

• byström

Men för guds skull, köp inte tapeterna där!!!
    Du kommer ångra dig bittert när de skall upp.
    Blir som blött toapapper ungefär, totalt omöjliga, värdelösa skittapeter.

Min syster köpte därifrån EN gång, som jag skulle sätta upp.
    Aldrig mer.

• Sol Angelica

>> Byström
    Papperstapeterna är kanske inte högsta kvalité, men nonwoven är kanon att sätta upp.. Tom dom från rusta....

Tja du... Hade nog köpt roller och kniv på en färghandel... Dom brukar ha bra priser på rollerset, och kniv kan du köpa på cheapy eller harald nyborg eller tom på färghandeln... Tapetserarkniv är ju inte speciellt dyrt nånstans..

• musli
    byström skrev 2009-03-23 20:18:04 följande:
    Men för guds skull, köp inte tapeterna där!!! Du kommer ångra dig bittert när de skall upp. Blir som blött toapapper ungefär, totalt omöjliga, värdelösa skittapeter. Min syster köpte därifrån EN gång, som jag skulle sätta upp. Aldrig mer.
    Du kanske gjorde fel??? Har satt upp ett flertal tapeter från Rusta och aldrig haft problem. Har själv tapet från Rusta i vardagsrummet...
    Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Helennnna

Jag tänkte på deras hemsida står det hur många längder det kan bli av en rulle om man har 250 i takhöjd (vilket jag har).. men på alla står det ju inte. Är det mindre tapet på dom som kostar 99 än dom som kostar 149? eller har det bara med "nyheter" att göra.

• byström

Sol Angelica skrev 2009-03-23 20:21:05 följande:

>> Byström Papperstapeterna är kanske inte högsta kvalité, men nonwoven är kanon att sätta upp.. Tom dom från rusta....Tja du... Hade nog köpt roller och kniv på en färghandel... Dom brukar ha bra priser på rollerset, och kniv kan du köpa på cheapy eller harald nyborg eller tom på färghandeln... Tapetserarkniv är ju inte speciellt dyrt nånstans..
    Non-Woven har jag inte testat därifrån, avböjer som sagt Rusta tapet sen den där sessionen hos min syster.

Musli - jag jobbar dagligen som målare och är noga med att följa de instruktioner varje tillverkare skickar med sina tapeter.
    Gjorde ingen skillnad på Rustas tapet, men det var EXAKT som att hänga upp blött toapapper.
    Var totalt omöjlig att skära, trots sprillans nya, riktigt bra, rakblad.
    Never again.

Men som sagt - non-woven är en helt annan sak, kanske t.o.m.Rusta fått okej av den varan...
  • Balehead

Jag har nyligen tapetserat med Rustas non-wowen-tapet och är jättenöjd. Mycket prisvärda tapeter! Jag tapeterade med deras non-wowen-tapeter i somras också, och var lika nöjd då. (Det ska tilläggas att jag även har tapetserat med många andra kvalitéer, från "blött toapapper" till dyra specialbeställda halvtextiltapeter, så jag har lite att jämföra med)

• Helennnna
    Balehead skrev 2009-03-24 10:56:18 följande:
    Jag har nyligen tapetserat med Rustas non-wowen-tapet och är jättenöjd. Mycket prisvärda tapeter! Jag tapeterade med deras non-wowen-tapeter i somras också, och var lika nöjd då. (Det ska tilläggas att jag även har tapetserat med många andra kvalitéer, från "blött toapapper" till dyra specialbeställda halvtextiltapeter, så jag har lite att jämföra med)
    Okej, använde du deras tillbehör som roller och så med. Hur va dom grejjerna i sånna fall?
  • Solskensmor

Kom ihåg att du får vad du betalar för. Knivar och sånt skulle jag absolut inte rekommendera att du köper på Rusta, ta ett råd och var inte dumsnål nu...

• Balehead
    Helennnna skrev 2009-03-24 11:26:21 följande:
    Okej, använde du deras tillbehör som roller och så med. Hur va dom grejjerna i sånna fall?
    Tyvärr. Vi hade allt annat hemma sedan tidigare.
Svar på tråden Ska köpa tapeter på Rusta, men hur är tillbehören däifrån??