• trollet1985

Kestin och andra allergitabletter

Finns det någon här inne som har/kommer att äta Kestin under sin graviditet? Läste på Fass att :
    Graviditet
    Erfarenheten är begränsad av användning av Kestine under graviditet. Rådgör därför med läkare före användning av medicinen under graviditet.

Amning
    Det är okänt om Kestine går över i modersmjölk. Rådgör därför med läkare före regelbunden användning under amning.

Jag har alltid ätit Kestin sedan dom kom ut på marknaden och har dålig koll på vad det finns för andra tabletter man kan äta som gravid. Jag har vid något tillfälle testat något annat märke, men tyckte inte att dom hjälpte.
    Eftersom jag är pollen- och gräsastmatiker, brukar jag börja äta så fort al och hassel slår ut och sen enda tills gräset är över, så är det dax att börja snart. Tycker det börjar kännas lite småtugnt att andas på morgonen.

Vilka tabletter äter ni?

• Svar på tråden Kestin och andra allergitabletter
  • KlasStures mamma

JAg ahr fått utskrivet andra tabletter av min allmän läkare som man kan ta som gravid. Med det är en riktigt gammal sort som man blir riktigt trött av!
    Min mvc läkare sa att det gick bra att ta Kestine trots vad de skriver... Har dock inte behövt än då mina allergier har blivit mycket bättre under grav! Måste i vanliga fall ta tablett när jag går hem till folk som har pälsdjur.
    Om du får påverkan på andningen så är det bättre att få astma medicin väl. De påverkar ju inte hela kroppen...

• trollet1985

(i vanliga fall) under säsong äter/använder jag tabletter, ögondroppar, nässpray och två olika inhalatorer. Brukar börja tidigt och grunda med tabletter just för att det brukar ta ett par veckor för att få grundskyddet.

ögondropparna och nässprayet står att det är okey att använda. Inhalatorerna står det passerar över i modersmjölken men inte att det är direkt farligt.
    Har i och för sig aldrig testat att leva på enbart inhalatorer, nässpray och ögondroppar, kanske värt att testa. =)

• KlasStures mamma

Ja du kan ju prova. Men som sagt, min läkare sa att jag kunde ta av Kestine.

• Tullemi

Jag fick rådet att inte äta Kestine när jag var gravid, utan läkaren skrev ut Tavegyl. Nu behövde jag knappt äta någon pollenmedicin eftersom allergin blev obefintlig under graviditeten .

• KlasStures mamma

Läkaren sa till mig precis så som stod på fass. Men han tyckte att det kunde ju vara värt att kunna träffa människor utan att bli så trött... Det är ju en avvägning!

• milli79

Tips! Det finns ett pulver mot allergi som brukar va väldigt effektivt & helt naturligt. Kolla länken, finns att köpa i hälsokosten. Ät oxå massor av bra c-vitamin t.ex super-c från Great Earth för att förhindra allergisymptom.

Själv har jag varit allergisk men äter Multigenics vitaminer/mineraler & super-c samt kalcium/magnesium & detta brukar hjälpa. Har oxå ätit massor av grejer från apoteket men blir bara trött & mår dåligt av detta, bättre att stärka upp kroppen men näring. Skulle inte vilja utsätta mitt barn för nån typ av medicin om det inte är absolut nödvändigt.

www.helhetsdoktorn.nu/nasaleze-review.htm

• Lady J

Jag frågade min bm i torsdag, tavegyl sa hon! Jag upplever inte att jag blir trött av dem fastän det inte är de jag äter i vanliga fall, så jag har tur :)

• trollet1985

pratade med en läkare förra veckan o han sa nåt märke på C lr möjligen S, la inte namnet på minnet. Men vet att de inte var receptfria tabletter. Han skrev ut recept till mej, men vi kom överens om att testa men dom "lokalverkande" medicinerna som inhalatorer och ögondroppar och nässpray

Svar på tråden Kestin och andra allergitabletter