• Tingeling85

Vår första bröllopsdag - present?

Funderar på att ge min karl nån slags present på vår första bröllopsdag. Vi har bokat hotellrum i annan stad den helgen med.
    Kan ni ge mig förslag på vad man kan göra/ge till han?

• Svar på tråden Vår första bröllopsdag - present?
  • Silverkatten06

En klocka med nåt personligt graverat på baksidan? 

Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • Tingeling85

Det var ett bra förslag! Men han har fått en klocka av mig tidigare å han verkar heller inte veta hur man använder såna..! :-/

• Gravid2008

Machetteknappar
    Någon aktivitet som han gillar, whiskeyprovning, segling, köra en häftig bil, etc.
    Årgångsvin som ni kan lagra och dricka för att fira er 5 och 10:e bröllopsdag.

• Tingeling85

Summan är dessvärre begränsad så inte alltför dyra grejer vill ja ha tips på!

• gagge

ett album som du scrappat ihop med bilder på er under ert första år som gifta, skriva speciella händelser som du minns av det gångna året och en kärleks förklaring om varför du äslar honom, små egneskaper som gör honom unik

Mina älskade två prinsessor!
  • Tingeling85

ett sådant album gjorde ja till honom då ja friade

• littlemisstrouble

Vi kommer också ha vår första bröllopsdag efter sommaren och jag har total torka på ideer så jag hänger på här för att se om det dyker upp några bra tips. Har gett honom så mycket presenter under åren vi har varit tillsammans så det är svårt att komma på något nytt.
    Helst vill jag ge något han kan ha kvar länge och minnas vår bröllopsdag

Planering är a och o......
  • Silverkatten06

Till såna tillfällen tycker jag att det är roligare att ge nåt som man har kvar som minne än en upplevelse. Manchettknappar? Slipsnål? Halsband? Namnsmycke med ditt och barnens (har ni barn?) namn? Tavla eller inramat foto med motiv från en plats som är speciell för er (där ni träffades, friade, förlovade er, gifte er etc)?  

• Tingeling85

Hmm..namnsmycket låter intressant, frågan är bara om han kommer å använda de..!

• TinaLi

Vi gick på spa tillsammans på vår första bröllopsdag. Helt underbart! (o massage ingick) Verkligen nått jag rekommenderar! Kanske finns i staden ni bokat hotell i!!??
    Vi spa:ade och åt sen middag på restaurang! En underbar kväll!

(¯`°?.¸ ♥ღ ¸.?°`¯) www.tinali.blogg.se/gravid (¯`°?.¸ ♥ღ ¸.?°`¯)
  • KaeJ

Första året är ju papper, så då ska ju presenten vara papper. (enligt traditionerna)
    Har du inget fint kort på er som du kan förstora och rama in?
    Pengar funkar ju med...ehh
    Ett presentkort på hans favoritaffär.

• Tingeling85

Ok, jo ja har kollat upp lite spa, men hiskeligt dyrt där :-S

Aha de är så man tänker fotoförstoring fick han i julklapp!
    Men ska fundera på pappersvägen

• littlemisstrouble

jag vill gärna ge något lite finare på vår första bröllopsdag men han har redan fått slipsnål och manschettknappar (fick han i födelsedagspresent innan vårt bröllop) han har fått en fin klocka så det funkar inte heller

om man vill ge något smycke i årsdagspresent vad ska man ge då?

• Silverkatten06
    littlemisstrouble skrev 2009-03-31 09:24:27 följande:
    jag vill gärna ge något lite finare på vår första bröllopsdag men han har redan fått slipsnål och manschettknappar (fick han i födelsedagspresent innan vårt bröllop) han har fått en fin klocka så det funkar inte heller om man vill ge något smycke i årsdagspresent vad ska man ge då?
    Halsband? Armband? Du kan ju gravera nåt personligt på...
    Titta tex på http://www.älskadebarn.se eller http://www.presidentor.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&artgrp=34&gclid=CISa3NXSzJkCFUIw3godOA1KvA eller googla. Finns ju hur mycket snygga smycken som helst
  • littlemisstrouble

det har jag funderat på. skulle vara kul att ge ett smycke där det står något personligt men vad ska man skriva? får ju inte var för "fjolligt" om det är till en man

• Tingeling85

Jag funderar starkt på ett smycke med mitt och vårt sons namn på

Svar på tråden Vår första bröllopsdag - present?