• skånetös78

BabyTravel Bombay?

Fick ett reklamblad idag från Babyproffsen med ett erbjudande på BabyTravel Bombay för 895kr. Är det en bra vagn?

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Svar på tråden BabyTravel Bombay?
  • Dandelion

Puffar...

Vi ska resa utomlands med en liten bebbe i maj och undrar om denna vagn är en bra resevagn? Vår lilla son är bara 3-mån så det är viktigt att vagnen har fullt liggläge.

• skånetös78
    Dandelion skrev 2009-04-29 11:25:14 följande:
    Puffar...Vi ska resa utomlands med en liten bebbe i maj och undrar om denna vagn är en bra resevagn? Vår lilla son är bara 3-mån så det är viktigt att vagnen har fullt liggläge.
    Vi köpte en Chicco Liteway istället och den är helt underbar, vi har inte varit utomlands (åker i maj) men vagnen går redan varm här hemma och dottern som är 6 mån sitter son en prinsessa i den! Fullt liggläge på den finns det också!
  • Liten Karin

Vi funderar på en Chicco Lite way men tycker hjulen fram verkar små. Hur funkar vagnen på lite ojämnare underlag, typ kullersten?

• skånetös78

Liten Karin skrev 2009-05-03 20:41:35 följande:

Vi funderar på en Chicco Lite way men tycker hjulen fram verkar små. Hur funkar vagnen på lite ojämnare underlag, typ kullersten?
    Vi har en Teutonia Fun som vardagsvagn och den har ju inte världens bästa fjädring så för vår del är de ingen jätteskillnad i fjädring! Men dottern gillar när det skumpar lite och jag har kört vagnen massor inne i stan utan någonsom helst protest från dottern!
  • Liten Karin

Det låter bra! Att det skumpar gör inte så mycket jag är bara orolig att hjulen ska gå sönder eller bli skeva... Men det har ni inte haft problem med då?

• skånetös78

Liten Karin skrev 2009-05-04 15:21:57 följande:

Det låter bra! Att det skumpar gör inte så mycket jag är bara orolig att hjulen ska gå sönder eller bli skeva... Men det har ni inte haft problem med då?
    Nu har vi bara haft vagnen någon månad men det är inget vi känt av! Jag tror att tillverkarna tänkt på att vagnen ska användas just som resevagn och då blir det ju oftast ganska mycket stadskörning!
  • kakmamman
    skånetös78 skrev 2009-03-23 13:32:16 följande:
    Fick ett reklamblad idag från Babyproffsen med ett erbjudande på BabyTravel Bombay för 895kr. Är det en bra vagn?
    Vi köpte en sådan idag.. i snövädret haha, vågade mig ner till affären med den..gick ganska bra, men e livrädd att hjulen ska gå av (eller bli jätte skeva) Så det e tur att vi har en annan vagn också, kanske onödigt å använda Babytravel Bombay på vintern..får vänta tills sommarn, och shoppingresor =)

Köpte du vagnen??
    Ser att inläggen e från 2009...då kanske du kan svara på hur vagnen var?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BabyTravel Bombay?