• Anonym (tjock)

Tabletter för ökad förbränning??

Hej!

Jag behöver gå ner i vikt. Har redan gått ner 11 kg sen oktober -08 men min önskan är att gå ner ytterligare 20 kg.

Jag skulle vilja ha tabletterna som gör att förbränningen ökar, som man kan få utskrivet av läkare. Tänkte googla lite på dom, men vad heter dessa??

Skulle vilja veta biverkningar o så..

Sen tänkte jag kontakta Vårdcentralen för att prata om möjligheterna att kunna få en bukplastik betalad av landstinget - då jag har en massa överskottshud från 2 grav. och sen viktnedgången.

Nån som vet hur stor chans det egentligen är att få det betalt? Eller finns det nåt bidrag man kan få?`

Jag älskar mina barn, men verkligen hatar min kropp..

• Svar på tråden Tabletter för ökad förbränning??
  • Anonym

Hej
    Grattis till dina 11 kilo du blivit av med! Det är ju jättebra jobbat

Men börja inte ta genvägar nu. Du kan gå ner i vikt utan de där tabletterna, som jag faktiskt ifrågasätter om de verkligen fungerar.
    Det enda sättet du kan öka din förbränning är genom träning. När du tränar mycket så får du också bättre förbränning när du inte tränar.

Även om 20 kilo låter mycket så är det faktiskt inte så mycket. Du kan vara av med dem till årsskiftet. Jag har själv gått ner över 20 kilo utan tabletter med enbart diet och träning.

Huruvida du kan få en operation betalad av landstinget är nog tveksamt. Enbart om du har stora psykiska men av skinnet och har väldigt mycket skinn som hindrar dig i vardagen, går de in och betalar. Men du kan ju göra en operation privat. Det kostar runt 30.000-40.000 men det kan det ju vara värt? Om du börjar spara nu eller tar ett lån så kan du ju fixa det när du gått ner dina andra kilon.

Lycka till!

• Jesster

Kan man få utskrivet tabletter som förbränner fett?

De enda jag vet om är Reductil och Xenical. Reductil ökar mättnadskänslan/minskar hungern och Xenical gör så att kroppen inte tar upp fettet utan man bajsar ut det. Det blir lite som antabus mot fett.

Vilka tabletter hjälper till med förbränningen?

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (tjock)

tack för era svar..

"anonym" du gör mig peppad, men om jag inte får lite mer minus på vågen snart är jag rädd att jag ger upp. Därför tänkte jag ge pillrena en chans.

Jag är 24 år och har 2 barn. Trivs inte alls i mig själv, i min kropp. Har så dåligt självförtroende vilket resulterar i att jag inte vill göra nåt bland folk längre. Skäms!

Och ju mer jag går ner destå värre blir "hänget". Värsta är när man ska ha byxor (förutom mysbrallor då!) Ska jag "stoppa ner" hänget? Eller ha det "utanför"?

Antingen eller ser det lika dumt, fult o äckligt ut för det..

Jag får väl låta det hänga utan att tvätta, så det blir hudproblem och landstinget kanske kan tänka sig hjälpa till ändå....?

40.ooo är mycket pengar, speciellt när man har två barn och drömmer om hus. Har redan banklån och fast sambon har fulltidsjobb så har jag bara 20 timmar i veckan, fast. När jag inte är mammaledig då... vilket jag är just nu. Sonen är 5 månader.

• EllieMay
    Jesster skrev 2009-03-23 13:45:45 följande:
    Kan man få utskrivet tabletter som förbränner fett?De enda jag vet om är Reductil och Xenical. Reductil ökar mättnadskänslan/minskar hungern och Xenical gör så att kroppen inte tar upp fettet utan man bajsar ut det. Det blir lite som antabus mot fett.Vilka tabletter hjälper till med förbränningen?
    Min mamma skall eventuellt fråga om hon kan få börja med Xenical, har du någon aning om vad denna medicin kostar och om det går på högkostnadskyddet?
    Inget vatten utan regn
  • Anonym (jag oxå)

Hej ts..jag sitter lite i samma båt som du..jag gick upp 33 kg under min graviditet,snittades o har nu ett jätte fult häng o massa lös hud..inte vackert alls..är nu 10 månader sen jag har 10 kg kvar att gå ner som sitter som bara denn{#lang_emotions_demon} o när dom e borta så kommer magen att vara ännu fulare{#lang_emotions_frown} jag e oxå 24v år o vill inte visa mej för någon{#lang_emotions_cry}

Svar på tråden Tabletter för ökad förbränning??