• Mrs Cykel

Det pulserar vid fontanellen - farligt??

Jag upptäckte just att fontanellen på min 8,5 månaders dotter pulserar!! Är det farligt? Jag har ringt BVC, men får inget svar.

Ser läskigt ut, tycker jag.

Hon har diarré, men är pigg i övrigt. Lite gnällig dock.

Bör jag oroa mig?

• Svar på tråden Det pulserar vid fontanellen - farligt??
  • qattla

O nej. Inte farligt alls. Den pulserar alltid.

• snarret

Nä, det ska vara så :)

• Mrs Cykel

Okej, jag har aldrig sett det förut. Ser läskigt ut när håret "guppar" upp och ned. Kan det tyda på uttorkning?

• hejpa

så var det på mina pojkar med, det är väl pulsen man ser? eftersom det liksom inte är ben där än så syns det ju... fast nog ser det lite läskigt ut, men tror inte att det är nån fara

• lanas mamma

det är normalt!!! det är där man brukar ta pulsen på bebisar under förlossningen om barnet måste kollas exta! så inget att oroa sig för!

• Lisobe

Du ska nog vara mer orolig om det inte pulserar där

• Mrs Cykel

Okej, tack för era svar!! Man blir ju nojjig ibland, särskilt som förstagångsmamma när det dyker upp "nya" saker.

Ni som vet så mkt ( ), bör man undvika fast föda när bebisen har diarré? Ska jag köra på välling mest, eller?

• lanas mamma

Mrs Cykel skrev 2009-03-23 15:32:34 följande:

Okej, tack för era svar!! Man blir ju nojjig ibland, särskilt som förstagångsmamma när det dyker upp "nya" saker. Ni som vet så mkt ( ), bör man undvika fast föda när bebisen har diarré? Ska jag köra på välling mest, eller?
    ge bara mat som du vet barnet tycker om och smällter! det ända viktiga är att ge några teskedar vatten nån gång i timmen!
  • Lilla Prussiluskan

Om ditt barn är lös i magen så undvik mjölk och mjölprodukter ett par dagar. Ris, banan, blåbär är bra mot dåliga magar.

• lanas mamma

äpple!!! oxå är jätte bra!

• Hackemamma

Hihi, jag har också undrat över det där med pulserandet i fontanellen, håret guppar för fullt här med ;D

• Nalle Puh73

Har också en liten med diarre och min Bm sa att jag skulle amma, ge majsvälling, rivet äpple och mosad potatis med mycket smör i. Majsvällingen och äpplet är stoppande och det andra snällt för små magar. Synd bara att han avskydde vällingen, har inte fått välling innan men jag truggar på och bjuder så får vi se.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Arvegil

Majsvälling är kanon om de har diarre! Blåbär också som är stoppande. Och så vätskeersättning förstås. Vätska, vätska, vätska Kramar

• sidentrassel

haha vi ringde sjukvårdsupplysningen om det, helt jättenervösa när han var två veckor ungefär.
    Tycker också det ser läskigt ut men ska vara helt normalt som tur e :)

Svar på tråden Det pulserar vid fontanellen - farligt??