• Lotte

Bok om Sverige på kinesiska

Hej,
    Har hört talas om att det skall finnas en fin bok om Sverige på kinesiska som är en lämplig gåva när man hämtar barnen.
    Har letat men kan inte hitta den. Någon som har tips om vart man kan köpa den eller ett ISBN-nummer?

• Svar på tråden Bok om Sverige på kinesiska
  • Pulkåkarn

Hej Lotte,
    Visst ska ni till Taiwan? Jag har inget förslag på bok men tänkte tipsa om att man får ta med i beräkningen att en del äldre kan ha svårt att förstå simplified mandarin som är den skrift som används i Kina. I Taiwan används traditional mandarin. Men jag vet att i allafall yngre köper böcker skrivna på simplified mandarin men att även de har lite svårigheter att förstå. Nu kanske det är mest en bok med mycket bilder du är ute efter och då går det ju säkert bra. Kanske går det lika bra med engelska för en del... Definitivt lättare att hitta.

• vibe

Hej! Vi köpte en bok om Sverige på kinesiska från AdLibris. Förlaget heter Damm förlag.
    ISBN-nr: 978-91-7351-264-0. Fin bok med många fina naturbilder.

Hoppas du hittar den!!

• Lotte

Hej och tack för tipsen..
    Kul att ha med sig något om vårt vackra land, har förstått att man verkar tycka att det är riktigt exotiskt.

Jag har hört att Taiwan tillämpar traditionell mandarin men jag hoppas att förutsättningarna att kunna tyda detta är bättre än engelska eller? I annat fall finns det ju jättevackra böcker på Svenska eller engelska som går lika bra (alltså om det är mest vackra bilder och att inte kan tyda testen)

Svar på tråden Bok om Sverige på kinesiska