• Spark

God mat i malmö?

Någon som vet en fin resturang i malmö?(som inte är överdrivet dyr).. Gärna lite mysigt och romantiskt.
    Sambon fyller år på lördag så jag tänkte överaska han med en barnfri kväll ute på en god resturang men jag vet inte vad det finns för någon...

• Svar på tråden God mat i malmö?
  • Spark

Puff.... Fick ett tips om rådhuskällan. Någon som vet?

• Helena83

Har varit på rådhuskällaren en gång och då var det bröllopsmiddag så allt var för beställt, men det var gott.
    Sen är där St Marcusvinkällare - sambon har varit där och tyckte det var jättegott.
    Tycker man om grekiskt så är där yasso. Mando med sin plankstek finns också. några tips som jag kommer på just nu

• Binis

Rådhuskällaren är bra, kommer ej ihåg jättemycket så den gav ju ej något bestånde intryck...

St marcus vinkällare är underbart romantisk men tyvärr dyr. Men där har du mysfaktor med i princip enbart levande ljus därnere och jättegod mat. Deras buffé är jättebra.... rekomenderas varmt....

• Spark

var ligger St marcus vinkällare? hittar ju inte alls i malmö... har överdrivet dåligt lokalsinne..ska väl vara glad att jag hittar till sängen...

• NizzY

Lemon gress är ett mer modernt ställe med hyfsade priser.. issaka koy på lilla torg om man gillar sushi o sånt
    vill man ha det traditionella plankan föreslå jag då vagabond..då har verkligen god mat för br a priser....

• Binis

St marcus ligger precis vid Gustav adolfs torg. Superlätt att hitta. Buffén kostar ca 260 kr, då är det förättsbord, varmrättsbord, ostbord och dessertbord. Jättemycket på varje bord.... underbart gott Vi var där när vi firade fem år... såååå romantiskt. Vinet är dock svindyrt, det är ju därför de heter vinkällare...

• Spark

ursäkta att jag frågar men hur hittar jag från stationen till gustav adolfs torg? elelr det är kanske långt?

• Binis

Absolut inte långt...

Du följer gågatan upp, förbi stortorget, fortsätt gågatan som fortsätter snett över torget. Nästa torg är gustav, kan kanske ta 7 minuter Sen ligger st marcus på gatan in till vänster efter Mc donalds. Jättelätt att hitta Om du är intresserad så beställ bord nu för det är ett populärt ställe

• Nomit

St Marcus Vinkällare rekomenderar jag! Jätte god buffe och fantastisk vinlista! Super mysiga valv.

• Linda1976

Casa Mia vid Stortorget - en klassiker som alltid håller....

• Miss Cee

S:t Marcus, hur "fin" restaurang är det? Alltså hur finklädd bör man vara för att inte bli uttittad där?
    Funkar det med vanliga chinos och en tröja på män, eller måste det vara skjorta och kavaj?

Har velat äta där länge, men vågar inte..

• Skåne78

Har ätit på St markus ett par gånger och visst de flesta har nog kavaj men det räcker nog men en snyggare tröja skulle jag tro.
    En annan mysig (och väldigt liten) restaurang är La Casita. Deras Pasta Frutti di Mare går inte av för hackor. Ligger förbi Hansa upp mot Interpool.

• Lejra

Miss Cee:

Jag hade jeans och en topp när vi var där för ett par veckor sedan! Man måste inte alls klä upp sig till tänderna! Gå dit det är verkligen värt det!!!!

Spark: Det finns en restaurang som heter Louisiana som ligger i närheten av Saluhallen och Lilla torg som har god mat och inte är jättedyra! Men S:t markus är verkligen underbart! Min man och jag var där och firade vår 4 års dag i början av månaden å han är fortfarande helt lyrisk över deras mat där! Vår nota stannade på strax över 800 kr å då drack min man 2 glas vin a 105 kr st...
    Elysé är som sagt åxå ett mysigt ställe, ska ni äta där be att få sitta i trädgården, det är mysigast där tyckte jag!

• Jessica24

St Markus Vinkällare!
    Deras buffé är i en klass för sig. Längtar tills nästa gång vi äter där.

Då vi var där hade min sambo halvfina byxor och en skjorta (ingen slips och kavaj osv) och jag hade svarta byxor och en fin top bara.
    Alltså det är inget ställe man behöver klä upp sig ordentligt på. Bara så länge man är helt och ren så...

/Jessica24

Svar på tråden God mat i malmö?