• Tokfrjant

Mozzarella Sticks

Någon som vet hur man gör Max's Mozzarella Sticks?
    De är så goda! Hittade ett recept från England men det smakade inte likadant.

• Svar på tråden Mozzarella Sticks
  • Tokfrjant

Mm, tack!
    Fast jag är så kass på engelska och deras mått, någon som inte har nåt att göra och vill översätta allt?

• Champagne
    Tokfrjant skrev 2009-03-23 22:35:18 följande:
    Mm, tack! Fast jag är så kass på engelska och deras mått, någon som inte har nåt att göra och vill översätta allt?

Jag kan översätta Receptet ovan eller?
  • Champagne

Mozzarella Sticks

450g Mozzarella, skuren i stavar1/2" thick 1,5 dl vetemjöl  3 ägg, vispade 1,5 dl ströbröd 1 rågad tesked av torkad oregano
    Beskrivning:
    Deep Fried Mozzarella Sticks
    Hetta upp oljan till 375grader. Häll upp mjölet i en skål, ströbrödet och oregano i en skål, ägget i en skål. Set up a standard breading station by pouring the flour into one bowl. Doppa mozzarellan i mjölet, sen i ägget och till sist i ströbrödet. Fritera tills de blir gyllenbruna och krispiga.
  • Champagne
    Tokfrjant skrev 2009-03-24 11:33:08 följande:
    Tack! Tror ni man kan ta de i ugnen istället för att fritera dom?
    Hur menar du då?  
  • arianne03
    Tokfrjant skrev 2009-03-24 11:33:08 följande:
    Tack! Tror ni man kan ta de i ugnen istället för att fritera dom?
    Nope, det blir inte alls samma resultat att köra nåt i ugn istället för att fritera tyvärr.
  • Tokfrjant

okej, nä för varje gång vi friterar nåt så sväller det upp och blir inte alls frasigt, utan mer mjukt och geggit ^^

• Zimlis

Annars kan man ju köpa frityrsmetspulver - det blir garanterat frasigt

Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • Champagne
    Tokfrjant skrev 2009-03-24 13:16:49 följande:
    okej, nä för varje gång vi friterar nåt så sväller det upp och blir inte alls frasigt, utan mer mjukt och geggit ^^
    Jag har aldrig friterat{#lang_emotions_embarassed}, men jag tror att det kan ha att göra med att du har för kall olja och att det du friterar ligger i för kort tid?
  • Tokfrjant
    Champagne skrev 2009-03-24 13:22:07 följande:
    Jag har aldrig friterat, men jag tror att det kan ha att göra med att du har för kall olja och att det du friterar ligger i för kort tid?
    Tror inte det ligger där för lite men kanske är det för låg temperatur. Det frasar om dom när jag lägger i dom men men.. Testar
Svar på tråden Mozzarella Sticks