Vad är skillnaden på bäddmadrass, resårmadrass etc?
Är det någon som är bra på sängar? Behöver en ny...
Vad är skillnaden på nedan?
Bäddmadrass
Madrassbotten
Resårbotten
Resårmadrass
Jag känner mig lite lost
Är det någon som är bra på sängar? Behöver en ny...
Vad är skillnaden på nedan?
Bäddmadrass
Madrassbotten
Resårbotten
Resårmadrass
Jag känner mig lite lost
Jag vet att det är en tråkig fråga, är det ingen som vill svara?
resårbotte/sängbotten kan man sätta ben/medar på så blir det en säng. bäddmadrassen har man på resårbotten- den man har lakanet runt-.
efter lite forskande så tror jag "kärt barn har många namn" tycker det verkar som resårbotten, resårmadrass och sängbotten verkar vara samma sak. de kan man antingen sätta ben/medar på el lägga i en sängram så blir det en säng.
Tack för svar!
Så de med "botten" i namnet verkar vara de man kan sätta ben på. Och de andra de man vräker ner i en färdig sängram liksom. O bäddmadrassen är det man har överst, under lakanet.
Det är ju en djungel!
Bäddmadrass - den lite tunnare madrass (kan vara tjock ibland också om man vill lägga ner lite mer pengar på den) som man har ovanpå resårmadrassen och bäddar på. Här är en typisk bäddmadrass: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50073490
Madrassbotten, Resårbotten, Resårmadrass - själva sängen som man antingen kan sätta ben på eller lägga i en sängram. En resårbotten är av bättre kvalitet och funkar att ligga på år efter år. Madrassbotten och resårmadrass kan man ha till gästsängar eller på landet t ex eftersom de oftast är lite enklare byggda. Allra enklast är en skummadrass.
Sov gott!