• missk79

Bara ett halvårs garanti på Emmaljunga, vad ska man tycka om det?

Var och hämtade nya Emmaljunga-vagnen häromdagen. Den verkar jättefin och bra, men nog blev jag lite förvånad när de sa på Babyproffsen att det är ett halvårs garanti. Ett halvår ? det är ju ingenting. Dvd-spelare, cyklar, ja, det mesta har väl bättre garantier?
    Till exempel så kommer man ju inte ha en chans att använda garantin om sittdelen skulle gå sönder, för den börjar man väl liksom inte använda förrän när garantin gått ut efter sec månader.
    Nu får man väl bara hoppas att den fina, rejäla vagnen håller. Men vad tycker ni andra? Vad har andra vagntillverkare för villkor?

• Svar på tråden Bara ett halvårs garanti på Emmaljunga, vad ska man tycka om det?
  • lokisse

tror att det är en garanti utöver den vanliga om emmaljunga gjort nagot fel garantin

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • missk79

Ja kanske är det så, men hur som helst brukar ju åtminstone ett år vara norm... Och självklart ska man få byta om det är fel på vagnen. Jaja, man få hoppas på det bästa

• Småtokig

Till mig sa de att det var 6 månaders TYG garanti. Inget om den vanliga garantin.

♥Albin 20070116 ♥Mini BF 090424♥
  • Miss Lau

Garanti och reklamationsrätt är två olika saker. Rätt att reklamera har man alltid i 3 år medan en garanti är något som är helt frivilligt för tillverkaren.

Men jag håller med om att 6 mån är en relativt kort garantitid.

• the M Bitch

Det är 1 års garanti på vagnen, 6 månader på tyget och 3 år på ev produktionsfel.

Men tygerna är väldigt bra nu. Har inte sett någon solblekning på de 2 år jag jobbat med att sälja bla Emmaljunga.

Svar på tråden Bara ett halvårs garanti på Emmaljunga, vad ska man tycka om det?