• bara lilla jag

föräldralediga som fått deklarationen!

jag har inte fått min deklaration än väntar på den med spänning.. Är dock helt övertygad om att jag kommer få betala tillbaka då allt har strulat när jag varit ledig.. Har varit hemma under hela 08.. Hur har det gått för er som varit föräldralediga och fått deklarationen.. har det blivit + eller - ??

• Svar på tråden föräldralediga som fått deklarationen!
  • bara lilla jag

va bra då kanske jag inte ska oroa mig så mkt.. Det är bara det att försäkringskassan har strulat hela föräldraledigheten och har inte betalat ut i tid och inte lyckats komma på vad felet är så det skulle inte förvåna mig om dom har tagit för lite skatt också ovanpå allt

• Mammansomintefanns

+ 18000 men det är innan vi räöknat av för hus och grejer men minst 10.000 kommer jag få men då har jag betalt in extra skatt under hela min föräldraledighet

• bara lilla jag

okej.. men om man inte har sagt nåt så borde dom ju ändå ta rätt skatt hoppas man.. det är väll kanske inte så många som begär att betala extra skatt

• Mammansomintefanns

bara lilla jag skrev 2009-03-23 19:52:11 följande:

okej.. men om man inte har sagt nåt så borde dom ju ändå ta rätt skatt hoppas man.. det är väll kanske inte så många som begär att betala extra skatt
    skatten är ju på 27% vill man betala mer måste man säga till om det vi har ex 31% här i kommunen och jag har betlat in 33% hela tiden för att vara på den säkra sidan
  • bara lilla jag

hmm okej.. tror vi har 33 eller 34 här.. men borde inte det regleras efter län? Annars kommer ju alla som bor i län med hög skattetabell att få världens skattesmäll.. kan inte komma på att jag har sett några siffror på vad skatten ligger på när man är föräldraledig här

• McC

Vår kommunalskatt är på 31,3 eller nåt men försäkringskassan drar bara 27% så jag betalar in extra

• Pysselgalningen

+6000 hemma sen hösten -06

• Jiffy75

11000 i restskatt... FL nästan hela 2008. Usch, vad ska jag få dem pengarna ifrån???

Svar på tråden föräldralediga som fått deklarationen!