• Anonym (syrran)

Vill ha kontakt med min syster, men mamma stoppar oss!

Konstig rubrik, men visste inte hur man skulle sammanfatta detta inlägg.

Det är så att jag och min mamma inte haft nå bra relation nångång, jag blev utslängd när jag var 16 år pga att jag började säga emot.
    Min mamma är alkoholist (skåpsupare som jag kallar henne) och jag är så emot missbruk. (jag vet det är en sjukdom)
    Nu är det så att hon blivit värre. Jag är 24 år nu så har inte bott hemma på länge men fått höra av mina syskon som bor hemma.
    Jag har anmält mamma till socialen då jag oroat mig för min syster (13 år)

Jag vet inte hur ajg ska kunna ha kontakt med min syster. mamma har förbjudit henne att kontakta mig och hon lyder ju henne.
    Älskar min syster så otroligt mycket då jag tagit hand om henne sen hon föddes tills jag blev utkastad hemmifrån.

Känns så hårt. Vad ska jag göra? Mår så dåligt av att inte ha med henne att göra.. =(

• Svar på tråden Vill ha kontakt med min syster, men mamma stoppar oss!
  • Anonym

Du ska ta kontakt ändå! Jag har sett detta förr, att mamman som super vill inte bli övergiven och på det sättet hotar med både det ena och andra för att syskonen inte ska stå enade på en sida och hon själv.
    Gör allt som står i din makt!

• Anonym (syrran)
    Anonym skrev 2009-03-23 23:03:01 följande:
    Du ska ta kontakt ändå! Jag har sett detta förr, att mamman som super vill inte bli övergiven och på det sättet hotar med både det ena och andra för att syskonen inte ska stå enade på en sida och hon själv. Gör allt som står i din makt!
    Jag ringer då och då och försöker kontakta min syster på msn. Men ibland svarar hon inte och går offline på msn.
    I telefon kan det plötsligt tuta upptaget, så ringer jag senare och samma sak händer igen.
    Blir ledsen av att det blivit såhär. Jag vill ha kontakt med min syster och jag oroar mig massor för henne också.
    Samtidigt vill jag inte vara för på...
  • Knitting Angel

Har också en mamma som är alkolist och hon har hotat med diverse grejer. Det enda rådet jag kan ge är att göra som du vill och inte låta din mamma få som hon vill, dvs fortsätt att försöka ha kontakt med din syster. Låt även din syster veta att du finns där för henne. En annan sak som jag kan säga är att man får försöka vara stark även om det emellanåt känns jobbigt.

*Skickar en styrkekram till dig.*

//Knitting Angel

• Anonym (syrran)
    Knitting Angel skrev 2009-03-23 23:48:48 följande:
    Har också en mamma som är alkolist och hon har hotat med diverse grejer. Det enda rådet jag kan ge är att göra som du vill och inte låta din mamma få som hon vill, dvs fortsätt att försöka ha kontakt med din syster. Låt även din syster veta att du finns där för henne. En annan sak som jag kan säga är att man får försöka vara stark även om det emellanåt känns jobbigt. *Skickar en styrkekram till dig.* //Knitting Angel
    Tack!
    Jag har skrivit ett brev till min syster där jag berättat hur mycket hon betyder för mig. Vet dock inte om hon fått det eller om morsan tagit den.. min syster har inte sagt något om det och det var flera månader sen jag skickade..
  • Finis

Kan du inte gå till skolan där hon går tex och prata med henne. Eller kanske gå hem till din mamma och hoppas att hon inte är där.

• Anonym

Anonym (syrran) skrev 2009-03-23 23:55:23 följande:

Tack! Jag har skrivit ett brev till min syster där jag berättat hur mycket hon betyder för mig. Vet dock inte om hon fått det eller om morsan tagit den.. min syster har inte sagt något om det och det var flera månader sen jag skickade..
    Såna brev kan försvinna....
    Gå till skolan istället som ovan skrev!

Ta med henne på en relaxdag, eller så.

Strunta i att trippa på tå för din alkismamma, de ger sig aldrig (jag vet).
  • Anonym (syrran)

Jag bor tyvärr 12 mil bort och har ingen bil.
    Har dessutom precis blivit mamma (för 1 månad sen) så kan inte åka hur som helst.
    Vill att min syster ska träffa min son. Hon är ju moster. Men vet inte när detta kommer ske.
    Min mamma har inte ens grattat mig.. känns sådär. Tar det inte så hårt, men visst blir man lite ledsen ändå, det är hennes första barnbarn.
    Men viktigast för mig är att min syster ska vara med i min sons liv...

Svar på tråden Vill ha kontakt med min syster, men mamma stoppar oss!