Lowika skrev 2009-03-24 12:27:39 följande:
När jag satte in min spiral så hade jag konstanta blödningar pga p-stav i armen, så om det var mens jag hade eller inte är svårt att avgöra. Men jag tänkte inte så noga på det. Skulle nog om det var en vanlig undersökning försöka boka om det till när jag inte hade mens. Men i det här fallet är det ju bra om man har mens, för det blir helt enkelt lättare att sätta dit den. Och det är ju inte den första spiralen BM kommer sätta in... H*n har nog sett det mesta. Så att ha duschat hyggligt nyligen innan, ta ur tampongen och använd istället binda den sista stunden. Du bör heller inte använda tampong med spiralen insatt pga infektionsrisken. Och ... ta ett par alvedon eller annat i förebyggande syfte. Jag tänker vara tyst och inte skrämmas. Är väldigt nöjd med min spiral, iaf efter en stund. Min BM gick igenom vad hon skulle göra och i vilken ordning, sen fick jag klä av mig och så fixade hon grejerna. Sedan fick jag vila en stund i ett annat rum.
Okej, jag tror ändå jag har en tampong i tills jag kommer dit, sedan går jag in på toan i väntrummet och tar ut den, och sen kanske ett trosskydd eller en binda precis innan. Eller tar jag ut den precis innan jag går hemifrån.
Men man får alltså inte möjlighet att gå på toa innan när man har kommit in till BM?
Ja jag skulle ta en ipren och en alvedon och så skulle jag få en tablett att lägga under tungan 3 timmar innan av UM som skulle gör att man slappnade av mer i musklerna där nere.