Vilken ansiktskräm använder ni som har rosacea?
Ja, som rubriken lyder: Vilken ansiktskräm använder ni som har rosacea? Och vart köper ni den?
Ja, som rubriken lyder: Vilken ansiktskräm använder ni som har rosacea? Och vart köper ni den?
jag kan tipsa om ett par krämer som rekommenderas för rosacea hud: Sheer tint redness relief spf 15 (dermalogica), active moist, (dermalogica) critical care serien (från md formulations). Rengöring ultra calming cleanser (dermalogica)
Vad du bör tänka på förövrigt i val av kräm är att välja oljefritt o parfymfritt.
Undvik sol o snabba tempraturväxlingar, stark mat, bastu o alkohol. LE!
Vad är det för prisklass på de produkterna och vart köper man dem?
runt 500lappen för krämerna som räcker ca ett halvår o 500 för rengöring för ca 10mån. du kan hitta det på salonger eller de stora varuhusen i sthlm, gtbrg o malmö, samt internet.
bäst är såklart att få prover på prod, så de passar dig! gå till en hudterapeut.
Fler tips?
Jag har faktiskt inte hittat någon som jag är riktigt nöjd med. Blir jättetorr på vintern och har testat en massa olika. I flera år använde jag Clinique och det är väl det som gjorde att jag fick rosacea i första taget..
Kör nu med A-crème från hälsokosten och den är ok men inte riktigt bra. Har beställt en "naturlig" kräm nu från Eilas, även Biologica har naturliga produkter. Dermalogica är för starkt för mig, jag tror på naturliga produkter med rena oljor osv.
Jag kör Dr Hauschka från hälsokosten. Rengöringsmjölk, flytande dagkrämen och skin tonicen för normal hy. Kostar mellan 200-350 kr, om jag minns rätt.