• Ankissen

Molande "mensvärk" i v. 36?

Sedan natten till igår har jag haft en molande mensvärk i korsrygg, mellan benen och fram längst ner i magen, typ där man har den när man får mens. I natt har det varit ganska irriterande och jag sov endast två timmar sammanlagt. Tarmen har (ursäkta informationen) också varit väldigt aktiv sen det hela började.

Sammandragningar har jag, men inte på något sätt regelbundna. Räknade dock till sju eller åtta stycken mellan 05.00 och 05.23 i natt. Nu är de mindre täta.

Vad är detta? Minns det inte alls från första barnet, som jag gick över tiden med i åtta dagar. Inte kan det väl vara på g redan? Jag har gjort 36 fulla veckor i morgon...

• Svar på tråden Molande "mensvärk" i v. 36?
  • Mumma 80

Min första förlossning startade på ett liknande sätt i v 40+3. Ring förlossningen och rådfråga dem. Kanske vill de att du kommer in på en kontroll!

• Ankissen

Ojdå! Jag ringer min bm när placet öppnar vid åtta och hör vad hon tycker.

Hur klarar sig en bebis född i 36 fulla veckor?! Det går väl bra?

• hannamiller
    Ankissen skrev 2009-03-24 07:51:19 följande:
    Ojdå! Jag ringer min bm när placet öppnar vid åtta och hör vad hon tycker.Hur klarar sig en bebis född i 36 fulla veckor?! Det går väl bra?
    fick min vår första son i vecka 36.. han är nu 2 i sommar... Så det går jätte bra..
    lycka till..
  • Saphii 08

Hej!

Jag frågade min barnmorska samma sak igår, hon sa då att det är absolut ingen fara för barnet. KAn hända att den får ligga på neonatal mn bara för en kort tid för att se om andningen fungerar som den ska.
    Lungorna är ju kanske inte helt klara. (lite olika)
    Men ring, min tyckte att jag skulle föröka ta det lungt o vila mycket, mendet verkar inte hjälpa här. Fortsätter det så blir det väl att jag åker in.

Informera gärna om hur det går.
    Stor lycka till kram från en i liknande sits!

• Mumma 80

En bebis som kommer i v 36 brukar inte vara något problem! Lycka till!

...och håll oss gärna uppdaterade, vi är ju så nyfikna av oss här på fl

• Ankissen

Vila sa bm med en vetesäck och om det inte går över framåt nästa natt ringa fl för en koll där. Så här ligger jag nu i soffan med vetesäcken och ska försöka sova en stund. Jag håller er uppdaterade.
    Bm sa oxå att det ingen fara är för bebis om den kommer nu. Jag är som sagt i 36 fulla igår enligt UL, men nästan i 37 fulla enligt sm.
    Kram! /Anki

Lycka till du med Saphii!

Svar på tråden Molande "mensvärk" i v. 36?