• sam77

Gravida IVF:are - när kände du att du var gravid?

Hej alla lyckliga gravida IVF:are!

Jag ruvar på ett litet fint embryo sedan förra veckan och har en del symptom som jag självklart HOPPAS är graviditetssymptom.

Hur och när kände du av att embryot/blastocysten hade fäst och att du var gravid?

Jättesnällt om du ville dela med dig. TACK!

• Svar på tråden Gravida IVF:are - när kände du att du var gravid?
  • knubbisen

Hej på dig!
    Jag e i v 18 nu efter icsi och jag får erkänna att jag faktiskt inte kände något direkt förutom brösten men det kan ju ha varit hormonvagitorerna som påverkade dem. Däremot hade jag en vag känsla av att det kanske hade lyckats....men vågade ändå inte tro det förren jag plussade den 17/12 på kvällen, dan innan utsatt testdag.
    Jag känner med dig för jag vet vad du går igenom.
    Jag är leden att jag inte har nåt rakt svar att ge dig för jag vet hur gärna man vill veta. Väntan på testdag e jättejobbig för man pendlar mellan hopp o förtvivlan.  önskar dig lycka till o hör gärna av dig o berätta hur det gått, om du orkar.
    Kram

• Charlotta71

sam77; jag ruvar också (2 toppembryon) sedan 15 dagar tillbaka, jag skulle enligt tidigare insättningar fått mens igår men ännu har inget hänt.

Jag har mensvärk men ingen blödning och jag har också en känsla av att något är "för kort" i magen när jag reser mig så att det liksom "drar"..håller tummarna för att vi lyckats denna gång då vi försökte väldigt länge....men är skeptisk efter alla misslyckanden.

Vad har du för symptom? Berätta gärna!

• sam77

Hej tjejer! och tack för era svar!

Grattis till graviditeten Knubbisen! Måste kännas underbart!

Lottis71 - det låter lite som något jag oxå har känt, men bara någon enstaka gång, det där med att det drar till. TÄNK om det betyder att vi båda är gravida!?!? Visst hade det varit drömmen!

Annars har jag ömmande bröst, vet inte om dom kanske är liiite svullna oxå. Vågar inte analysera för mkt. Sedan är magen svullen, men det är det ju efter äggplocket...
    Igår ilade det till i vänster sida (i livmodern?) under några sekunder...kanske 10 sek... I min desperat önskande hjärna så var det embryot som fäste. haha.

Jo, sen är jag trött oxå, men har läst att det beror på vagitorierna (progesteron) och så dricker jag mer än vanligt. Törstig.

Det är väl de symptomen som jag har tänkt på.

Ha det gott!

• Charlotta71

Hej,
    Vi håller tummarna för oss båda och jag bör vara varse snart. Antingen om mensen dyker upp eller vid testdagen som är på söndag.

Som sagt, lite skeptisk då jag misslyckats så många gånger tidigare....

• Cathy30

Hej
    Jag är på rd 11 efter ett FET....och vet inte riktigt vad jag känner...:)
    Jag är lite öm i tjejmagen ibland men det kommer och går...och även lite öm i korsryggen...men vet ej om det beror på endometriosen då jag ofta har kraftiga smärtor.
    Min sambo säger att jag fått mörkare vårtgårdar än vanligt men det tycker jag låter VÄLDIGT tidigt...annars har jag sett att blodådrorna på brösten blivit synligare...ja...man vet ingenting och man blir galen av dessa tankar och funderingar.....:)
    Men man lever på hoppet! Vi har försökt i 7 år...så nu är det verkligen dags..:)

• Delicia

Jag fick första symtomen i v. 6.

• Lena66

Hej !

Har testat positivt förra veckan efter FET.
    Jag kände mig bara lite orolig och uppblåst i magen,annars ingenting.
    Men fick en sååå stark känsla av att vara gravid,vilket oxå stämde.
    Vi har gjort 6 hela IVF:er och 1 FET tidigare,detta resulterade i en underbar son på sista IVF försöket efter 6 års försök.Då var jag 40år och nu är jag 42.
    Så alla ni tappra ge inte upp !Trägen vinner !

Lycka Till !

//Lena

• Lerdala

Hej på er alla
    Jag är på RD 10, efter andra FET. Jag känner mig jätteuppblåst i magen, sitter mest och pustar o stöna på jobbet. Har inga ömma bröst, men är lätt illa mående på fm och sedan även på kvällen. Vet inte om det är inbilling, vill ju gärna tro att det är graviditetssymtom, men man vet ju aldrig. Jag har haft känningar på vänster sidag, typ att det tar i när jag sätter mig. Nu har det även kommit på höger sidan. Har varit in och kollat detta, då jag var orolig. Men det är ingen fara säger dem.

Lycka till alla, så håller jag tummarna att vi alla {#lang_emotions_plus}:ar

Ab imo pectore
  • Mirran70

Hej,

Jag är på RD 12 och fusktestade igår. +! Vet dock inte ännu med säkerhet att det är ett riktigt plus eftersom jag har gjort en IVF. De symtom som jag har, och som jag inte haft förut när jag inte plussat efter IVF, är ganska rejäl värk i tjejmagen, illamående på förmiddagar o kvällar samt lite mer kissnödig än vanligt. Det tydligaste är dock den molande värken, som jag innerligt hoppas inte är mensvärk. Jag har BIM på fredag.

Lycka till alla!

• Mirran70

Hej igen, glömde skriva att jag har TD 31/3.

Svar på tråden Gravida IVF:are - när kände du att du var gravid?