• chanteleos

Hur går en gruppintervju till?

Ska på gruppintervju imorgon och har ingen aning om vad det innebär =)

Ställer de frågor till alla en i taget eller ska man "hävda" sig och prata väldigt mycket?

• Svar på tråden Hur går en gruppintervju till?
  • Masmamma

Nu vet jag ju inte hur din intervju kommer att se ut, men jag kan ju iaf berätta lite hur det gick till när jag var på gruppintervju förra veckan!

Vi var 9 st som hade kallats till intervju och det började med att vi fick 5 min på oss att intervjua bordsgrannen. Vi fick inga förslag på frågor att ställa, utan dessa skulle vi komma på själva. Sedan fick vi snabbt presentera för de andra vad vi hade kommit fram till under den korta intervjun.

Efter det så ställde platschefen oss inför olika scenarion som kan uppstå och ville veta hur vi skulle agera i dessa situationer. Först valdes en ut som fick svara enskilt på varje scenario och sedan var det allmän diskussion i gruppen.

Sist så samlades vi i ett litet rum där de presenterade företaget, berättade om utbildning, lön, osv.

Jag var inte den som pratade mest, men jag visade framfötterna så gott jag kunde och svarade efter bästa förmåga! Något bra måste jag ha gjort iaf, eftersom jag ska dit på personlig intervju imorgon!

Svar på tråden Hur går en gruppintervju till?