• Gravid 89

Brukar bebisar få långa ögonfransar efterhand?

Min kompis fick en bebis för 3 månader sedan, jag träffade henne och hennes bebis när bebisen var 4 dagar gammal, och så idag! Idag hade hennes bebis jättelånga ögonfransar, men inga alls vid födelsen? Är det så? Att bebisarnas ögonfransar växer ut efterhand? Blev förvånad men häftigt.

• Svar på tråden Brukar bebisar få långa ögonfransar efterhand?
  • Inki79

Det var samma på min dotter, hon har långa fina fransar nu men hade knappt några när hon föddes men sedan kan jag ju inte säga att det är så för alla bara för att det var så för mig! :)

Mamma till lilla Ebba född 5/9-08
  • LyNxQ

Ögonfransarna ligger liksom inklistrade mot ögonlocket. Min son såg ut att vara helt ögonfransfri när han föddes (tänkte aldrig på det med dottern)
    Båda ungarna har nu underbart vackra långa fina ögonfransar.
    (själv har jag korta, raka och tunna stackars ögonfransar, så jag hoppas att de behåller sina )

• wozzgirl

Det är väl kanske så att de inte riktigt syns vid födseln.. de är ju ganska "hopknycklade" då.
    Min yngsta har jättelånga men jag vill minnas att de syntes ganska tidigt...?

• Vikingakvinnan

Yes! Så är det. Jag minns när dottern var 2 månader och jag nästan fick stålsätta mig för att inte plocka fram mascaran....

• Gravid 89

Okej! Så bra att ni har svarat... det var det jag misstänkte. Jag har själv en bebis hemma som är 3 veckor, men jag tycker han hade långa ögonfransar redan vid födseln (kanske är för att både mamma och pappa har det? ) men de är ännu längre nu och de syns ganska bra.

Men på min kompis bebis så var det skillnad när jag såg henne, men jag hade då i af inte lagt märke till att hennes bebis hade några ögonfransar vid 4-dagars åldern...

Svar på tråden Brukar bebisar få långa ögonfransar efterhand?