Hur i hela fridens namn kopplar man in en PS2????
Så här är det. Fick hem ett ps2 för några veckor sedan som jag kopplade in i en gammal tv, jag minns inte hur jag gjorde men det kan inte varit speciellt svårt eftersom jag gjorde det och det gick fort. Sedan tog min mamma hem det till sig, och nu fick vi tillbaka det igen. Skulle då koppla in det i stora platt-TVn och blev helt nollställd. Det finns 2 sladdar på spelet, en elsladd som ska in i väggen och en sladd med 3 stycken kablar på, en röd, en gul och en vit. Tittar då på TVn och hittar 3 st hål med dessa färgerna som jag kopplar in kablarna på, slår på tvn och spelet och sätter tvn på AV, men inget händer. Spelet är igång, det lyser och man hör att fläkten låter, men inget hände rpå tvn. Tar bort AV och börjar leta igenom alla kanaler men ingen finns spelet på. Nähe, fel på tvn eller ngt och går och ska koppla in spelet i lilla tvn igen. Den har inga uttag för de flerfärgade kablarna utan endast ett antennuttag och ett skartuttag. Tvspelet har ingen skartsladd så jag tror att det är det som är felet. RInger mamma och säger att hon glömt lämna med skartsladden. Hon svarar att det inte finns fler kablar hemma, allt som fanns är med spelet. Är fortfarande övertygad om att det visst ska vara en skartsladd till spelet och tittar på spelet, men där finns inte ens någon plats för en skartsladd...
Man kan bli idiot för mindre, vad är det som blivit fel???