Monismonis skrev 2009-03-25 15:12:24 följande:
Spännande Mirran... jag plockades också den 13/3. Men fick tillbaka först den 16:e. Var du också på Huddinge? Jag har så dåliga erfarenheter av att tjuvtesta. Vid tidigare ivf har jag köpt tjugo billiga tester från nätet och börjat testa som en tok redan på RD9. Det slutar alltid med att jag är sjukligt fixerad vid testen och vrider och vänder på stickorna i olika belysningar för att se något. Jag testar till och med två gånger per dag, precis som att det skulle spela någon roll. Jag blir som i trans i flera dagar fram till mensen. Ibland fortsätter jag testa efter mensen också eftersom jag fick ett plus en gång trots mensen. Jag har lovat mig själv att vänta til åtminstone på lördag. Men nu blev jag sugen... fan också... :)
En av anledningarna till att jag testade så tidigt är att jag började känna mig så konstig och ville då få en hint om vartåt det lutade. Jag är kissnödig, illamående och framför allt har jag rejält ont i magen.
Men jag tror faktiskt inte att det är så stor risk nu att ägglossningshormonet sitter kvar i kroppen. Har ju gått igenom ett antal IVFer och brukar testa några dagar innan BIM och alla gånger utom en förut alltid fått -. Men tänk på att om du testar, så även om du får - ska du inte ge upp hoppet, det kan vara att gravidhormot inte hunnit bli tillräckligt koncentrerat för att ge utslag ännu. Testa inte varje dag. Jag tänker nog testa om på fredag och sen på tisdag när min riktiga testdag är. Var tredje dag räcker och du, ta bara morgonurin och kosta på dig ett digitalt test på apoteket, 96 kr tror jag. De där billiga stickorna är hopplösa. Bättre testa en eller två gånger med dem än 10 gånger med de billiga.
Jag håller tummarna för dig. Skriv gärna i morgon o berätta hur det gått om du väljer att testa.