• Bastis Mamma

Vågar vi flytta till Hudiksvall?

Är lite villrådig. Jag, min man och våra två barn 6 och 8 år, bor nu i Göteborg. Jag har ett mycket bra, välbetalt jobb och riskerar inte att bli arbetslös som det ser ut just nu. Min man blev arbetslös i höstas och nu provar han lite diverse, det går så där.

Grejen är att jag kommer från Hudiksvall och har mina föräldrar och ganska många vänner kvar där uppe. Flyttade för 20 år sedan hit ner. Min man kommer från Göteborg och har många gånger tidigare sagt att han inte vill flytta "ända" dit upp. Själv längtar jag allt oftare dit, "hem". Nu har min man sagt att han kan tänka sig att flytta dit han också. Barnen älskar att vara där.

Jag har ingen aning om vad vi skulle jobba med där men vi skulle klara oss på att bara en jobbade och fick en halvbra, vanlig, lön eller att vi båda jobbade deltid. Så stor är skillnaden i boendekostnader etc.

Jag är rädd att han nu liksom givit upp och om vi flyttar blir deppig. Själv ser jag ju bara alla fina fördelar med småstaden Hudik men han har inte den erfarenheten och har faktiskt nästan aldrig varit där känns det som.

Nu vill jag ha hjälp av er med argument för och emot. Är jag självisk?

• Svar på tråden Vågar vi flytta till Hudiksvall?
  • AnnicaAstner

Vi har själva flyttat hit från stockholm.. Min man har aldrig varit här fören han träffade mig.. han följde med upp och hälsade på hos min mor etc.. Vi trivs rätt så bra.. Men vi gjorde misstaget att flytta upp under vintern då det inte händer någonting här.. Så ska ni flytta upp så flytta under sommarn ;)
    Jag tror att din man kommer trivas.. Men nått han MÅSTE göra är att vara totalt ärlig om en flytt hit.. För det är ju inte några mil mellan göteborg och hudik..
    Förmodar att ni bor hos din familj när ni är uppe och hälsar på? Har ni tänkt på att bo någon annanstans? Hos nån ni inte känner (typ hotell, bed and breakfast etc) så man får testa på att "bo" här..

Önskar er all lycka till..

Svar på tråden Vågar vi flytta till Hudiksvall?