Bra dagis på Södermalm
Hej!
Är det nån som kan rekommendera något bra dagis på Södermalm? Har en liten kille som ska börja på dagis i höst men har typ inga bra idéer vart vi ska anmäla oss... Tack för alla tips!!
Hej!
Är det nån som kan rekommendera något bra dagis på Södermalm? Har en liten kille som ska börja på dagis i höst men har typ inga bra idéer vart vi ska anmäla oss... Tack för alla tips!!
Hej!
Min dotter ska oxå börja på dagis till hösten. har du kollat på stockholmsstad hemsida? där finns ju alla 130 dagis med. (fatta att det finns så många på lilla södermalm?!)
vi bor i skanstull och har sökt:
täppan
sälen
plogen
regnbågen
samt privata;
ask&embla
rektangeln
LYCKA till. det är helt crazy med dagisplatser på söder.. flera hundra barn som köar till samma 15 platser :/
Kan verkligen rekommendera privata förskolan Rektangeln. Vår dotter har nyligen slutat där efter 1 år eftersom vi flyttat och det var ohållbart att åka 45 min enkel väg för att lämna och hämta men vi har varit så otroligt nöjda hela året
Jag grät när vi hämtade dottern sista gången och dottern som ändå bara är 2,5 år pratar fortfarande om personalen. Förskolechefen är också mycket bra, har koll på alla barnen och oss föräldrar och pratar gärna en stund. De har egen kokerska som lagar bra mat.
Det enda som är en nackdel är att det varit ganska hög omsättning på barnen just för att många flyttar eller kanske får plats närmre hemmet (många barn bor i Hammarby sjöstad eller Årsta som vi gjorde då). Men jag rekommenderar ändå starkt förskolan, vi hade aldrig bytt om vi inte flyttat utanför stan.
Jaha, vad har du hört då? Lite nyfiken bara
Tror inte någon förälder i vår dotters grupp var missnöjd, iaf var det inget som framkom på föräldramöten och dyl. Så gå dit och kika
De har ju tyvärr inte världens bästa utegård men jag tycker de har gjort det bästa av situationen och dessuom behöver de ju inte så stor gård när de är så små. När de blir större har de tillgång till hela innergården som hör till bostäderna. Nu på slutet fick vår dotter gå tillsammans med de andra som var äldst i gruppen på lite utflykter till andra parker och bibliotek osv.
Jag kan starkt rekomendera min dotters dagis, Wilmer Alda, (i utkanten av Tantolunden) ett privat dagis med fyra avdelningar. Blandad manlig och kvinnlig personal och egen kock. Vet dock att det är lång kö och att syskon har förtur, men kö är det väl till de flesta ställen.
Boka tid på några förskolor som ligger på ett bra avstånd från ert hem och gå dit och titta. Fråga om det som känns viktigast för dig, vad gäller inriktning och policy, och gå sen på magkänslan. Jag tycker att personalen är absolut viktigast, det äår ju dom som skall ta hand om din ögonsten när du är på jobbet!
kan verkligen rekommendera föräldrakooperativet Kultingen vid Skånegläntan. 100 procent utbildade förskollelärare, hög personaltäthet per barn, ekologisk hemlagad mat, trevliga föräldrar, mysig stämning. De har bra tänk kring genus och jobbar medvetet med konfliktlösning. Jag tror att det finns plats för barn för inskolning i augusti, helst födda 07 eller 08.