vad gäller för mig som ledsagare? LSS? Nån som kan spekulera lite iaf?
Min brukare är en bestämd herre som påstår att jag inte har rätt att ha åsikter gällande de aktiviteter vi gör.
Är det verkligen mitt jobb att ställa upp när som helst?!
Han vill gå på krogen hela tiden.. Jag tycker inte alls att det är trevligt att spendera en hel kväll ute bland fulla människor och hög musik. Han klarar sig fint på krogen utan mig, men menar att det är ROLIGARE med sällskap.. Det har inget med hans funktionshinder att göra.. Men han går ofta ner själv också.
Jag har inget schema utan vi kommer själva överens om när vi ska träffas osv.. och jag pluggar heltid också så jag har inte ALLTID tid när han vill.. och han har inte alltid tid när jag vill. och jag vill gärna ha helgerna lediga, det är för mig familjetid!
Nu är det ju så att han blir jätte arg och grinig om jag säger nej.. om jag är sjuk eller inte hinner träffas... för ibland har jag faktiskt andra saker för mig. Framförallt detta med krogbesök och hela lördagsnätter igenom!!!
Jag vill inte bli av med mitt jobb för jag behöver pengarna.. Men jag jobbar bara till första juli, sen flyttar jag till annan ort.
Men jag vet inte vad som gäller. Kan jag säga nej?! Eller måste jag gå på krogen om jag inte vill?