• JoPoAnWi

Hur länge sover ni efter att ha jobbat natt?

Ja, som rubriken lyder;

Hur länge sover ni efter att ha jobbat en natt?

Funderar på att välja natt nu till sommaren. Men frågan är ju om man har någon nytta av dagen efter arbetad natt?!

• Svar på tråden Hur länge sover ni efter att ha jobbat natt?
  • annelotion

När jag jobbade natt så sov jag till nästan fyra om jag skulle jobba en natt till efter.Om jag var ledig,så gick jag upp vid ett,två.

• Spiro

När jag jobbar natt brukar jag vara i säng vid 7.30. Ska jag jobba dagen efter sover jag till 15.30, ska jag vara ledig sover jag till typ 12-13 beroende på hur jag känner mig... Enligt mina arbetskamrater är jag dock en "långsovare",.. :o)

• Spiro

Vet inte vad du jobbar med förresten? Jobbar själv som sjuksköterska och tycker att det är toppen att jobba natt på sommaren. Då är det så pass ljust att det inte är så jobbigt att vara vaken... Dessutom blir det arbetstidsförkortning så man blir ledig mer.

• stjärndamm

Jobbar inte natt, men min sambo gör ibland. Brukar väcka honom (annars kommer han inte upp) runt 2-3.

• FruMähler

jag jobbar bara natt strö pass..men jag sover lääänge..idag sov jag efter 1 pass..från 8 till 13.30 gick upp å åt å sov igen mellan  å 15 å 18 å jag kommer nog sova gott ikväll ändå, jag har sömnens gåva..eller last kan det också bli..

Jag jobbade natt en hel sommar för ett par år sedan..jag minns inte vad ja gjorde den sommarn för jag sover så mycket...

men de flesta brukar sova till 15 om de ska ut på flera pass..12 om de går av efter det passet...

Ella blir Storasyster i augusti!
  • linjes

sover till ca 2 när barnen kommer hem från skolan...

• Trixi8

burkar sova från 8-14.30 oavsett om jag ska jobba igen. Om jag ska jobba igen brukar jag lägga mig vid 18:30 och sova till 20.

• romani beauty

sover till 2-3 på dagen.

• Themis

När jag jobbade 06-06 somnade jag kanske 07.30 och gick upp senast 14.30. Senare än så tycker jag inte funkar, man behöver dagsljuset för att kroppen ska behålla någon rytm.

• mmiaa

Jobbar 21-07, somnar ca 08 och sover till 16-17 om jag ska jobba natten efter och till kl13 om jag vakar ut.

• 7879

Jobbar 21.07.15, sover mellan 08 till mellan 14.30-16 när jag ska jobba dagen efter och om jag inte ska det sover jag tills jag vaknar (Brukar alltid bli kissnödig en gång), brukar vara mellan 11.30-01.30.
    Tycker också att det är skönt att jobba natt på sommaren, ger mycket ledig tid.

• ullisg79

Jag jobbar ständig natt och trivs utmärkt med det. Skulle inte vilja byta till dagtid!
    Jag brukar somna vid halv nio-nio och ska jag jobba igen vill jag sova till fyra, dock har det bara hänt ett par ggr senaste halvåret. Stiger upp mellan 14-15. När jag går av o inte har fler nätter kvar ställer jag klockan till 14 och sover alltid tills den ringer =)

• jenn06

När jag jobbar natt så somnar jag vid 8 sover till ca 15, men går jag av på morgonen sover jag till 11-12 kanske.. olika beroende på hur natten varit.
    Arbeta på ett äldreboende..

• minimamma

jag jobbar ständigt natt på ett äldreboende,när jag jobbar fler än en natt så sover jag mellan ca 8,00 till 15-16 och går jag av ett pass så sover jag till ca 12,30.
    Jag tycker absolut att du ska jobba natt i sommar dels för att du är utbildad usk och dels för att du får så mycket mer lediga dagar jämfört med en dagtjänst .

• södertälje

Jag brukar sova mellan 8.00-14.00 uppe en stund och vilar ett par timmar innan natten börjar igen kl 21.00,kliver jag av ett nattpass sover jag till kl 14.00 och lägger mig för natten 22.00 för att vända tillbaka dygnet.

Svar på tråden Hur länge sover ni efter att ha jobbat natt?