• Anonym (vad?)

Rakat underlivet, sticker och svider

Rakade underlivet för första gången igår. Idag sticker och svider det trots att jag inte är rodnad efter rakningen. Det känns lite "klibbigt" också.

Är det för att min hud där är så känslig efter alla skyddade år eller vad?
  • Svar på tråden Rakat underlivet, sticker och svider
  • sasssyy

har du aldrig rakat dig tidigare är detta en FULLT NORMAL reaktion,

Att raka sig är ju egentligen inte särskilt sunt.. eftersom håret skyddar mot bakterier och mot skavsår.
    Att det känns klibbigt får du lära dig leva med.. man får mer flytningar och framförallt känns de mer när man är rakad, just eftersom mer "smuts" kommer i kontakt med slemhinnorna och de behöver skyddas eftersom håret inte längre finns kvar för att skydda.

• Anonym (vad?)
    Flicka88 skrev 2009-03-24 20:56:44 följande:
    Det kan bli så om man rakar mothårs.
    Rakade medhårs. Det är inte irriterat på något sätt utan ser helt normalt ut.
  • Anonym (vad?)
    sasssyy skrev 2009-03-24 20:56:46 följande:
    har du aldrig rakat dig tidigare är detta en FULLT NORMAL reaktion, Att raka sig är ju egentligen inte särskilt sunt.. eftersom håret skyddar mot bakterier och mot skavsår. Att det känns klibbigt får du lära dig leva med.. man får mer flytningar och framförallt känns de mer när man är rakad, just eftersom mer "smuts" kommer i kontakt med slemhinnorna och de behöver skyddas eftersom håret inte längre finns kvar för att skydda.
    I know! Egentligen har jag låtit bli att raka mig av just dessa anledningar. Men jag behövde lite omväxling i livet.
  • Anonym (Känner igen mig)

Jag känner igen mig, jag fixar inte att raka mig helt. Har testat och rakar numera bara bikinilinjen och upptill. Resten trimmar jag bara. Jag tycker att det är alldeles för obehagligt och känns oskyddat.

• sasssyy

ha ha.. schysst anledning,... lite omväxling..

Vad jag kan rekomendera dig är någon form av intimsalva.. finns flera hos Lustjakt som man kan smörja sig med efter rakning så dämpar det klådan och lenar lite.

• Anonym

skulle tro att det är för att du aldrig tidigare har rakat som det reagerar så här.

• Anonym (vad?)
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2009-03-24 21:00:32 följande:
    Jag känner igen mig, jag fixar inte att raka mig helt. Har testat och rakar numera bara bikinilinjen och upptill. Resten trimmar jag bara. Jag tycker att det är alldeles för obehagligt och känns oskyddat.
    Ja, det kanske blir samma för mig. Dessutom vet jag inte om mannen min uppskattar mitt tilltag.
  • Anonym (vad?)
    sasssyy skrev 2009-03-24 21:01:13 följande:
    ha ha.. schysst anledning,... lite omväxling.. Vad jag kan rekomendera dig är någon form av intimsalva.. finns flera hos Lustjakt som man kan smörja sig med efter rakning så dämpar det klådan och lenar lite.
    Varför inte prova något nytt då och då liksom?
    Tack för tipset!
  • Anonym (busken)

Men ni som rakar er: hur håriga är ni?

Konstig fråga kanske, men jag har verkligen en hel SKOG där nere och mitt hår har vuxit ut till stubb typ samma kväll. Ja... har ni så eller har ni allmänt lite fjun bara ?

Svar på tråden Rakat underlivet, sticker och svider