Så ledsen över hur jag är på mitt jobb
Känner mig såååååå patetisk. Känns som att jag gör alla fel man kan göra på mitt jobb. Jobbar inom psykiatrin och är jätteledsen över att jag verkligen inte verkar klara av det! Jag har hur mycket teoretisk utbildning som helst, men jag har svårt att sätta gränser, svårt att ta kritik (dålig självkänsla) tycker det är jättejobbigt att hamna i konflikter med klienterna, söker ständigt deras gillande och även personalens, annars känner jag mig totalt värdelös. Har svårt att få ihop det med arbetsfördelning (har en arbetsledande funktion) har ingen koll vad som händer om det blir för stressigt och vågar aldrig lita till mitt eget omdöme! Mina beslut skiftar lika snabbt som jag pratar med nästa person. För att inte tala om patientteamen vi har, jag vågar inte säg ett dyft! Sen är jag så glömsk! Om jag varit på kurs eller liknande och kommer tillbaka så kan jag inte återberätta något, för jag blir blockerad och kommer inte ihåg nåt knappt, bara enstaka fragment.
Jag blir skitledsen över det här och känner mig helt förkrossad. När jag precis var färdig utbildningen så trodde jag att jag skulle passa jättebra inom psyk pga att jag har ganska stor empati, men nu tvivlar jag t o m på det, eftersom min låga självkänsla dessutom gör mig helt självupptagen.
Mina kollegor verkar skitduktiga, t o m de som börjat efter mig verkar mer ha "hajat" vad det handlar om och fattar snabba och rätt beslut, säger "rätt" saker och verkar hur duktiga som helst. Jag SKÄMS över mig själv för jag tycker själv att jag ju inte ens kan jämföra mig med dem i kapacitet och kreativitet, för att inte tala om hur duktiga de är på att kommunicera och ha koll på grejer.
Snälla, finns det NÅGON här som känner igen sig och har liknande problem, för jag känner mig så jäkla ensam i det här?!!
/ledsen