• Anonym

Hur kan man höja PH värdet i underlivet?

Hur gör man?

• Svar på tråden Hur kan man höja PH värdet i underlivet?
  • TBS
    Anonym skrev 2009-03-24 22:05:43 följande:
    Hur gör man?
    Varför skulle man vilja det?
  • Heahog

Jag doppar en tampong i naturell yogurt & låter den suga åt sig & svälla i några minuter, sen stoppar jag upp den & låter den vara kvar i ca 2 timmar. Använder binda samtidigt eftersom det rinner ut yogurt.

Har gjort detta flera ggr då jag känt mig irriterad & torr i underlivet & även om jag misstänker svamp, men apoteket inte är öppet.

• Anonym
    Heahog skrev 2009-03-24 23:26:10 följande:
    Jag doppar en tampong i naturell yogurt & låter den suga åt sig & svälla i några minuter, sen stoppar jag upp den & låter den vara kvar i ca 2 timmar. Använder binda samtidigt eftersom det rinner ut yogurt.Har gjort detta flera ggr då jag känt mig irriterad & torr i underlivet & även om jag misstänker svamp, men apoteket inte är öppet.
    Tack för bra svar! Förhöjer det ph?
  • TBS
    Anonym skrev 2009-03-25 04:20:03 följande:
    Tack för bra svar! Förhöjer det ph?
    Troligtvis sänker det ph-värdet.
    Miljön i slidan är normalt sur (lågt ph) när ph-värdet höjs får man problem som svamp o dyl
  • Heahog
    TBS skrev 2009-03-25 08:06:42 följande:
    Troligtvis sänker det ph-värdet. Miljön i slidan är normalt sur (lågt ph) när ph-värdet höjs får man problem som svamp o dyl
    Hahaha, det har du rätt i! Tänkte inte ens på att förhöjning efterfrågades *S*

Förmodar att TS menade att sänka PH *S*
  • Anonym

Nej , höja ..

• TBS
    Anonym skrev 2009-03-25 23:55:04 följande:
    Nej , höja ..
    Jag antar att tex tvål i underlivet skulle kunna höja ph-värdet.
    Men varför i hela världen skulle någon vilja det?
  • Anonym

Vill egentligen inte berätta varför eftersom man brukar få massa skit på denna sajten.
    Vill höja Ph värdet för då ökar chansen att få en pojke.

• TBS
    Anonym skrev 2009-03-26 00:14:01 följande:
    Vill egentligen inte berätta varför eftersom man brukar få massa skit på denna sajten. Vill höja Ph värdet för då ökar chansen att få en pojke.
    Jaha ;)
    Jag tycker att du borde kolla upp hur mycket chanserna verkligen ökar om ph-värdet i slidan höjs. Kanske är skilnaden så liten att problemen du kan få inte riktigt är värt det? Kolla med en läkare på gyn, de borde veta.
    Det är väl inget konstigt att du önskar dig en pojke, men personligen tror jag att de allra flesta åtgärder för att avla ett visst kön är verkningslösa (observera att detta bara är min tro, jag har inga fakta som stödjer det)
  • Anonym
    TBS skrev 2009-03-26 07:15:46 följande:
    Jaha ;)Jag tycker att du borde kolla upp hur mycket chanserna verkligen ökar om ph-värdet i slidan höjs. Kanske är skilnaden så liten att problemen du kan få inte riktigt är värt det? Kolla med en läkare på gyn, de borde veta.Det är väl inget konstigt att du önskar dig en pojke, men personligen tror jag att de allra flesta åtgärder för att avla ett visst kön är verkningslösa (observera att detta bara är min tro, jag har inga fakta som stödjer det)
    Det finns väldigt mycket fakta om just ph värdet och respektive kön
  • TBS
    Anonym skrev 2009-03-26 07:19:10 följande:
    Det finns väldigt mycket fakta om just ph värdet och respektive kön
    Nu gjorde du mig nyfiken!

Går det att mäta ph-värdet i slidan och på så sätt säga vilket kön som kommer att dominera barnaskaran hos respektive kvinna?
    Jag vet att det spekuleras en del här på fl om magens form, fostrets hjärtfrekvens, samlagsställningar mm.
  • TBS
    Anonym skrev 2009-03-26 07:25:03 följande:
    www.choosethesexofyourbaby.com/Till exempel här står det
    Innan du betalar någon internetförsäljare för den här typen av "behandling" tycker jag att du ska prata med en riktig läkare. Risken att du blir lurad är STOR.
    Du kan även kolla om du hittar någon seriös sida som tar upp det (läs: någon som inte ber dig om pengar).

Spontant tänker jag att OM det fungerade skulle väl de hundratals miljoner kineser som inte vill ha flickor, använda sig av den här metoden!?
  • Anonym

Blanda mannagryn med urgröpta gurkkärnor och tillsätt 2 msk rapsolja. Ger definitivt högre PH värde!!!

• Desertchick

Ha sex några dagar innan ÄL så är det högre risk att du får en flicka, efterssom flickspermier lever längre. Ha sex samma dag du har ÄL så är det högre risk att du får en pojke, efterssom pojkspermier simmar snabbare.

• Anonym

Tack för tipsen. TBS, jag tänker inte betala där eller någonstans ville bara visa att det står där med ph värde. Det är bara en sida av MÅNGA som nämner det! Även en läkare har sagt det.

• Heahog

Förälåt, men jag tycker det där är typiskt "skrock" :) Har inte haft nåt förhöjt PH värde när jag blev gravid, ändå fick jag en pojke sist :)

Mage, hjärtljud osv, det stämde heller inte :)

• Anonym
    Heahog skrev 2009-03-27 20:08:19 följande:
    Förälåt, men jag tycker det där är typiskt "skrock" :) Har inte haft nåt förhöjt PH värde när jag blev gravid, ändå fick jag en pojke sist :)Mage, hjärtljud osv, det stämde heller inte :)
    Fast det är ju inte så konstigt att du fick en pojke , det är ju typ 50/50 . Höjer man ph värdet så höjer man chansen från 50. Det är bevisat att spermierna är olika.
Svar på tråden Hur kan man höja PH värdet i underlivet?