• Anonym (orolig)

Vårta på ollonet?

Jag hade nyligen igår sex med killen jag dejtar för första gången! Vid samlaget så upptäckte jag att han hade något vårtliknande på ollonet, i underkant på insidan av förhuden, så att man, då man drog ner förhuden, då tryckte upp denna "vårta" så den blev "synlig" (gömdes innan, precis, av förhuden).

Jag frågade honom vad det var, och han svarade att det var Psoriasis. Kan tillägga att han har extrem Psoriasis. Han har det överallt på hela kroppen o det fullkomligt kryllar av Psoriasisutslag... Hmm, okej, tänkte jag. Det var la inte mer med det. Då...

Vi hade oskyddad sex, tyvärr...

Nu i efterhand så har jag börjat fundera över om det där verkligen kan ha varit Psoriasis? Det såg mer ut som en vårta, inte som psoriasisutslag! Den var stor, säkert 1,5-2 cm x 1,5-2 cm. O såg verkligen vårtliknande ut. (skulle haft en bild o visa, suck, så svårt o förklara!)

Någon som varit med om nåt liknande? Nu funderar jag nämligen över om detta kanske är Kondylom?

• Svar på tråden Vårta på ollonet?
  • Anonym

Var den blomkålsliknande?

Använd kondom nästa gång, du kan ha klarat dej :)

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2009-03-25 03:33:39 följande:
    Var den blomkålsliknande? Använd kondom nästa gång, du kan ha klarat dej :)
    Oh fy. Funderar. Det kan den nog ha varit. Fast den var liksom hudfärgad. Såg typ nästan ut som att det var en missbildning på ollonet? Som en extra del som satt fast där den inte borde sitta... Förklarar det nåt för dig? Jag har googlat efter bilder på detta, men hittar ingenting som liknar detta. Allt man hittar på kondylom verkar vara "platta utslag", denna var allt annat än platt!!!

*mår illa*
  • Anonym

Åh fy, inte lätt tjejen :(

Be honom gå å testa sig, för att du vill vara på den säkra sidan.

• Anonym

Hittar du någon bild av detta som lika psoriasis?

• Anonym (orolig)

Det är väldigt svårt att hitta bilder på s.k. genital psoriasis överhuvudtaget, tycker jag. Jag har kollat överallt, men hittar verkligen ingenting. Men hittar heller ingen bild på kondylom som liknar detta. Hmm...

Hur ber man en kille man "nyligen träffat" att gå o testa sig utan att han går i taket? Jag vet ju faktiskt inte om det är kondylom, men ser bara inte ut som psoriasis i mina ögon, av det jag sett förr... Aldrig sett nåt likande alls faktiskt...

Den satt liksom precis över strängen på baksidan av kuken, om man säger som så, o precis under förhudskanten vid ollonet. Han hade ju även självsprickor eller nåt likande runt om hela kanten på förhuden, högst upp...

• Anonym (orolig)

Vad jag har förstått så ser ju kondylom mer ut som "knottror", inte "vårtor"?

Min f.d. man hade kondylom nångång kring år 1999, eller så. Han fick pensla med nåt blått medel, som jag inte minns vad det hette... Däremot så hade jag det aldrig. Symtomfri.

Nån som vet om psoriasis kan ge vårtliknande utväxter på ollonet?

• Anonym (orolig)

Hittade en bild nu som inte ser ut precis som det han hade, men väldigt likt. Plus att det kryllade inte av dom, som på denna bilden, utan det var en enda, men ungefär i den där storleken. O kubformad, typ...

www.urolojiuzmani.com/images/condulom.jpg

• Anonym (orolig)

Anonym (orolig) skrev 2009-03-25 05:02:58 följande:

Hittade en bild nu som inte ser ut precis som det han hade, men väldigt likt. Plus att det kryllade inte av dom, som på denna bilden, utan det var en enda, men ungefär i den där storleken. O kubformad, typ... www.urolojiuzmani.com/images/condulom.jpg
    Fan fan fan, nu får jag paniiiiik... Vill inte ha detta!!!!! :(((
  • Anonym

min sambo har en sak på precis samma ställe som du beskriver, men hans ser med ut som en blåsa, fast hård. Den har han haft hela tiden vi varit tillsammans i tre år nu.

• Anonym (orolig)

Denna "vårtan" är inte som en blåsa, den är som en utväxt, mer eller mindre.
    Som om det är en missbildning på penisen/ollonet. Fast den är som en egen
    del, men inte mjuk, inte en blåsa, inte en "knottra"...

Hur stor är den saken din kille har där? Har han aldrig sökt gynekolog o kollat den där saken?

Svar på tråden Vårta på ollonet?