• apelsinen

Någon som fått upp järnvärdet med hemofer plus samt blutsaft??

Är gravid i v.23 och har haft problem med mitt blodvärde hela graviditeten, lyckades få upp blodvärdet ganska snabbt med hjälp av duroferon samt järnrik kost, men då pajar magen fullständigt och blodvärdet är nu nere i 85 igen och mina reserver är dåliga.

det ända som min mage tål är hemofer samt blutsaft, är det någon som har lyckats få upp järnvärdet bra med dessa???

• Svar på tråden Någon som fått upp järnvärdet med hemofer plus samt blutsaft??
  • bluecat

Jag har inte varit på ul ännu, men jag känner mig piggare, och det borde ju vara ett bra tecken. Det är förövrigt Hemofer som jag tar. Men annars så äter jag ganska mycket blodpudding..hur smakar blutsaft?

• peppis 72

Kan vara kämpigt med magen men hemofer brukar vara för svagt för att det ska hjälpa, särskilt om du har problem med ditt HB.

• apelsinen

bluecat, blutsaft smaker helt ok tycker jag, lite svartavinbärssaft, med järnaktig eftersmak

Peppis 72, magen vänder sig ut och in när jag tar de andra tabletterna, blir riktigt dålig, tänkte att jag rovar ett par veckor med hemofer samt blutsaft samt blodpudding som jag mer eller mindre lever på nu.. får se hur det går,

• apelsinen

provar menar jag, inte rovar

• NeaVida

Jag har typ ganska bra järnvärde för att vara lätt anemisk i vanliga fall, men jag tar fem tabletter hemofer per dag, ochär i v 11. Glöm inte att ta tabletterna med C-vitamin (juice typ) och INTE kalcium (mjölk, ost, fil etc.)

• peppis 72

Apelsinen:
    Klart du ska prova det kan ju vara värt det.
    Lycka till!

• boosten

Jag har haft kasst järnvärde, trots att jag ätit två Niferex per dag har det gått ner. Men när jag tog Blutsaft också så höjdes det, trots att jag redan hade bra B-vitaminnivåer i blodet. Har du testat Niferex? Vet inte vad du har för problem med magen, oftast brukar det ju vara att man blir hård, men jag blir sjukt hård i magen om jag INTE äter Niferex..

• apelsinen

Boosten, jag har ätit både niferex och duroferon, får magsmärtor och kräks, helt enkelt urkass... Men nu ska jag prova med hemofer och blutsaft o massa järnrik mat ett tag och se om det hjälper
    När jag var hos äkaren sa de att blodet inte späds ut mer nu utan att det bara är att fylla upp depåerna, så det kanske kan gå sakta men säkert, hoppas....

• Minimalla

Jag äter också niferex för att bättra på mina blodvärden. Kompletterar med blutsaft ibland. Min bm sa att niferex är som järntillskottens rolls royce och ska vara snällare mot magen än exempelvis duroferon. Min bm sa också att jag kan äta homofer, men att det då blir dyrt eftersom en dos innehåller 9 mg järn och en kapsel niferex innehåller 100 mg, dvs det krävs i så fall 10 tabletter per dag av homofer. Kan tillägga att jag ännu inte testat mitt blodvärde efter att jag började äta tillskott, hoppas att det har gått upp lite . Hoppas du hittar nåt som funkar för dig!

• Kajsa79

Jag kan inte äta hemofer, blir alldeles förstoppad, så jag är på jakt efter alternativ. har tänkt testa blutsaft. Nån som har fler tips? OBS inte typ leverpastej - är vegetarian

• BlueBlue

Jag fick upp mitt hb från 111 till 124 på två veckor genom att äta hemofer plus. Så på mig verkar det funka.

• NeaVida

Det finns järntabletter med C-vitamin och järn som INTE kommer från djur på hälsokosten. Dessa är dessutom snällare mot magen. Undrar varför jag inte äter dem? hmm

Svar på tråden Någon som fått upp järnvärdet med hemofer plus samt blutsaft??