• Silverstream

Vitvaror från Atlas?!

Hej är det någon som har erfarenhet av vitvaror från Atlas?
    Kollar bl a på kyl, frys och diskmaskin. Vågar man köpa?
    Inte lyckats hitta så mycket information så länkar tas med tacksamt i mot

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-25 08:31
    Så länkar tas tacksamt i mot. Skulle det stå. Sonen hjälpte mamma att posta....

• Svar på tråden Vitvaror från Atlas?!
  • Dundermamman

Det finns en gammal tråd från -08 om just Atlas vitvaror... www.familjeliv.se/Forum-5-166/m29768256.html

Jag kollade precis in på Atlas hemsida också ... http://www.atlasvitvaror.com/frameProductsOnly.htm och blev positivt överraskad att de numera har A-klassade kyl och frysar!
    Riktigt dåligt är att bara en av deras diskmaskiner är A-klassad och då endast i diskeffekt!

Jag personligen skulle aldrig köpa någon av Atlas vitvaror!

Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Odella

Vi hade en diskmaskin därifrån och jag tycker den funkade jättebra faktiskt. Lite högljudd men det fick man ta för det låga priset. Den funkade iaf klockrent det året vi hade den (sålde den sedan).

• Silverstream

Odella hur högljud ungefär? kunde man vara kvar i köket och prata utan att bli störd eller överröstade den? Vi har en bänkdiskmaskin nu och den låter jättemycket.

• Odella

Ganska högljudd alltså! Vi hade vår på diskbänken och skulle nog säga att det var i högsta laget för att man skulle kunna ha samtal i köket, faktiskt. Men det är nog snarare regel än undantag för bänkdiskmaskiner.

• Silverstream

Någon mer som vet nått?

Svar på tråden Vitvaror från Atlas?!