Anonym (fk) skrev 2009-03-26 09:20:55 följande:
Du behöver läkarintyg from åttonde sjukdagen (inkl helgens dagar). Bumblebina - Det är inte konstigt alls tycker jag, annars skulle man ju kunna stanna hemma så länge man vill utan att barnet är sjukt, men med ersättning som skattefinansieras. Vill dessutom tillägga att man inte alls behöver "dra med ungen" till vårdcentralen, det går utmärkt att gå helt vanligt med sitt barn (det brukar jag kalla min son) till valfri läkare.
Men så bra att du kommer med information.
Dock vill jag tillägga att det är ganska onödigt att komma och vara snorkig. För ja, det var just var du var.
Anonym (fk) skrev 2009-03-26 09:20:55 följande:
Vill dessutom tillägga att man inte alls behöver "dra med ungen" till vårdcentralen, det går utmärkt att gå helt vanligt med sitt barn (det brukar jag kalla min son) till valfri läkare.
Vill dock hålla med om att det känns onödigt att åka till vc för en förkylning som håller i sig. Efter 1½ vecka - fine. Men en vecka känns markant för lite.
Vissa barn
är helt enkelt sjuka lite längre än andra, och det känns otroligt korkat rent utsagt att behöva belasta vården med en förkylning som hållt på i 7 dagar.
Vårdköerna är otroligt långa, och att behöva ta en akuttid på vc för en förkylning, känns ibland rätt skrattretande. Så många bryr sig säkerligen inte om att använda sig av vab de dagarna de är hemma, och därför får mindre pengar i plånboken.
Men det kanske är det som byråkraterna är ute efter?