• diddisen80

Vad kan man göra åt svullna fingrar?

Har så fruktansvärt ont i mina fingrar på nätterna, Höger pekfinger är helt obrukbart på nätterna då jag knappt kan börja det alls.
    Har börjat få svullna ben och använder stödstrumpor på dagarna, men vad gör man när ens fingrar svullnar?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vad kan man göra åt svullna fingrar?
  • olandstoken

lägg upp händerna på en kudde under natten... högläge är det enda tipset jag har. det finns ifs hanskar som fungerar som stödstrumpor, men jag vet inte var man får tag i dom (vi har det till våra patienter som fått stroke, de svullnar lätt om sin förlamade hand).

• diddisen80

Jag har oxå tänkt på hur jag ska kunna ha handen högt. Det är ju inte det lättaste tyvärr.
    Pratade med min BM i dag om problemet och hon sa att det bara var att stå ut. Så det är väl det jag får göra antar jag, och hoppas att bebben snart vill komma ut.

• carrro

på nätterna när jag har det som värst så brukar jag spola mina händer i kallt vatten det hjälper en stund i alla fall, på dagarna har jag fått ett rörelse program enligt carpaltunnelsyndrom som jag tränar lite då och då men det gör ju ändå skitans ont så som din bm sa vi får nog bara härda ut lycka till

• LillaFlingan

min bm sa att man kunde få gå till sjukgymnast och få stödskenor!! så ta kontakt med en sjukgymnast tycker jag!:)

• diddisen80

Jag har stödskena till den ena handen (vänster) just för att jag fått karpaltunnel där.
    Men mina fingarar svulnar mest i höger hand och det är absolut inte samma känsla som i vänster där hela handen "somnar".
    Tror därför inte att det är karpaltunnel jag har i höger hand.
    Eller så har jag två olika symtom på samma sak.

Svar på tråden Vad kan man göra åt svullna fingrar?