• Gioia

Kortare menscykel

Jag vet inte om jag frågar på rätt ställe så säg till om jag är fel ute!

Jag haden senaste tiden fått kortare menscyklar, från att ha haft snitt på 27-28 dagar tidigare till snitt på 25 dagar. Har hört nånstans att det kan betyda att kvaliteten på äggen blivit sämre, vet inte var det var nånstans bara. Är det någon hä som vet om det stämmer. Har även fått mellanblödningar som jag inte haft förut.

• Svar på tråden Kortare menscykel
  • georgie

har inte hört något om att äggen skulle vara sämre om man har en kortare cykel?Men däremot om lutealfasen är för kort så hinner ju inte ägget fästa ordentligt och då kan det bli svårare att bli gravid! Mellanblödningar kan ju tyda på att ägglossningen inte riktigt fungerar som den ska.

• Leni82

Jag skulle också gärna vilja veta då min cykel är på 23 dagar.
    Jag får heller inget utslag på ÄL-stickor

• Namaste72

Enligt min gyn så KAN en kortare cykel bero på att äggens kvalité är lite sämre, eller att du ägglossar omogna ägg. En riktigt kort cykel, 23-24 dagar kan innebära att du inte äl alls.

Det kan också vara ett tecken på klimakteriet.

{ I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Leni82
    Namaste72 skrev 2009-03-30 12:43:22 följande:
    Enligt min gyn så KAN en kortare cykel bero på att äggens kvalité är lite sämre, eller att du ägglossar omogna ägg. En riktigt kort cykel, 23-24 dagar kan innebära att du inte äl alls.Det kan också vara ett tecken på klimakteriet.
    Tack för ditt svar.

Men vad gör man om man inte har ÄL alls?
    Vilken behandling kan man få?

Men jag har mens, 23 dgr cykel, men får inget utslag på ÄL-stickor.
    Men kan man han mens fast ingen ÄL?

Jag har varit hos läkare och blivit remitterad till gyn, men dit får jag inte komma förrän vi försökt i ett år... men om jag redan nu kan påvisa att jag inte har ngn Äl så känns det ju onödigt att vänta i ett år
Svar på tråden Kortare menscykel