Jag är 35 år och min man är 55 år. Vi har en gemensam dotter på 3,5 år och väntar en liten till i oktober. Jag har en 7 åring sedan tidigare och han har två vuxna döttrar sedan tidigare.
Min man har funnits i min sons liv sedan han var ett år och även om han inte kallar honom pappa så är det den fadersfigur som han litare på. Hans pappa är där inte riktigt för honom.
Mitt liv har varit kantad av en del svårigheter som gör att jag har lite mer livserfarenhet än många andra i min ålder (eller de börjar komma ikapp men om jag tittar tillbaka ett par år). Där kände jag att min man och jag hade mer gemensamt - vi pratade samma "språk". Vi jobbade ihop (i två olika länder och med två olika område, men lärde känna varandra under ett projekt) och upptäckte att när projektet var över saknade vi varandra.
Vår åldersskillnad har aldrig varit ett problem mellan oss - tvärtom! Min äldsta väninna har haft problem med det och av olika anledningar är hon inte min väninna mer. Hans barn har tagit det bra. Min familj har varit positiv.
Det var inte självklart att vi skulle ha vår dotter. Han var rädd. Nu när vi upptäckte att vi var med barn igen blev han nog lyckligare än mig.
Hans mor är dock inte så positiv till vårt nya barn.
Vi har tänkt på att han kanske inte finns med när barnen växer upp, vi lägger undan pengar så att det de små kan få samma som de "stora" när de växer upp även om han är gammal eller borta. Min mamma gick bort när hon var 55 år medan hans föräldrar lever fortfarande.
Jag känner att han har mer tid och intresse för sin familj idag eftersom han har gjort allt det där andra. Han har gjort karriär och nu håller han sig bara "kvar".
Det enda negativa som jag upplever är nog att han är lite rädd för att jag ska lämna honom för en yngre modell eftersom han är en "gubbe".
Vi har det jättebra! Vi har faktiskt en arbetskamrat som är 40 år och som har en man som är nästan 30 år äldre än henne. De har en dotter på 2 år. De har det jätte bra ihop. De reser en del, spelar golf m m.
Visst kan åldern spela roll, men jag tror att det handlar mer om personligheter.
Oj, detta blev långt!
Kram