• Prinsessan Leia

Reklamen på tv:n med svullen mage..

Ja ni vet den där reklamen om att man har uppsvälld mage, de har typ en röd boll över sig nån yoga vet jag
    man kan köpa ngt för det på apoteket,
    Jag får så svullen mage efter mat spec pasta o vitt bröd. ser höggravid ut
    nån som testat o kan rekomendera det..lr vet ni ngt annat som funkar???

• Svar på tråden Reklamen på tv:n med svullen mage..
  • Pikapika

Har du funderat på att istället skippa pastan och brödet? Att magen svullnar tyder ju på att din kropp reagerar negativt på dessa livsmedel. Kolla in och läs på tex kostdoktorn.se, INTRESSANT LÄSNING!

• Neelah

Men då ska du väl inte proppa i dig kemiska medel. Skippa vitt bröd och pasta istället!

• Prinsessan Leia

grejen är ju att ngt måste jag ju äta, grönsaker är inte min melodi, kan tvinga i mig det men aldrig så jag blir mätt på bara det o nån köttbit/kycklingfilé bit
    Jag äter varken yoghurt lr fil..så vad blir då kvar till frukost. kan ju inte leva på ägg o bacon varje morgon...skulle jag aldrig hinna
    jag är enormt matkräsen....

• Noctis

Välj mörkt bröd till frukost då. Finns mycket att välja mellan.

• Neelah

Till kött/kyckling kan du äta potatis, ris, couscous, bulgur, fullkornspasta eller testa glutenfri pasta. Det kan vara så att du är känslig mot gluten.

Till frukost är det jättegott med fruktsallad, omelett, ägg och bacon har du redan nämnt, smörgåsar med grovt bröd (för det var ju vitt bröd du blev svullen av). Det finns många alternativ... Om det skulle vara så att du är känslig mot gluten så kan du testa glutenfritt bröd och se om det blir bättre.

• skypigveon

Kanske vore ide att lära sig äta nyttigare...lägg om kosten vetja!

• Prinsessan Leia

fast det kan ju vara svårt och lägga om när det är så lite som jag gillar å äta..jag kan inte stoppa i mig sånt som jag inte tycker om
    och det är först nu de sista månaderna det blitt så här

• Neelah

Du vill ju uppenbarligen inte ha våra råd så jag lämnar den här tråden. Om du hellre vill äta vitt bröd och läkemedel för att dämpa biverkningarna av något din kropp uppenbarligen inte vill ha så är det upp till dig. Ingen kan tvinga dig att äta så att du mår bra.

• skorpionen80

Har du varit hos läkaren och kollat så att allt är OK med magen?

• Prinsessan Leia

påbörjade en utredning för ngr år sedan men som de aldrig slutförde..

har aldrig sagt att jag inte vill ha råd, men jag frågade faktist om de där pillrena.
    Vitt bröd äter jag enbart om det typ är tacos osv t frukost är det lingongrova...
    men det som gör mig vilsen är att det kommit så pang bom.

Svar på tråden Reklamen på tv:n med svullen mage..