• Tant Raffa

Värnhemstorget, Malmö

Jag blir hysterisk. Rent av galen. Mordlysten. Vansinnig.

Är det inte Predikande Elvis på onsdagar, med antik, fruktansvärd ljudanläggning, så är det skrålande/ilskna/glada/deliriska a-lagare som låter. Eller så dånar det av bongotrummor en fredagnatt för drygt en vecka sen.

Och nu, sen en timme tillbaka står ett pucko och mantrar en tretonig ramsa medan han dunkar på en bongotrumma. Det är höga hus runt hela torget. DET EKAR!!

Polisen kan ingenting göra. Mer än att tala om för mig när jag ringer att "Värnhemstorget är en galen plats". Jo tack, jag vet.

SUCK. Jag vill flytta.

• Svar på tråden Värnhemstorget, Malmö
  • FrökenSvår

Usch, ja...Jag bor också ganska nära Värnhem, inte så nära att jag hör bongotrummorna, men jag tar bussen därifrån ibland och går till apoteket där ibland och där är verkligen läskigt!

• FrökenSvår

Oj, vad jag lät som en rädd pensionär, men jag tycker verkligen att där är läskigt. Där händer alltid någonting när man är där, folk som flippar ut o.s.v.

• Tant Raffa

Jadu, det är det faktiskt. Innan vi fick barn tyckte jag att det var idealiskt, nära till allt, men nu letar vi hus med ljus och lykta. Det händer alldeles för mycket otäcka saker här

• Tant Raffa

Fröken svår, haha, vi skrev samtidigt!

Och det är OK att låta som en rädd pensionär - isåfall är jag också en...

• FrökenSvår

Det ÄR ju egentligen idealiskt att bo där, dessutom är husen väldigt fina, det är bara tråkigt att det ska hänga så mycket skumma typer där...

• Maggi74

Jag har aldrig mått så bra som när jag flyttade ut från Malmö........visserligen bara till Oxie, men det är ändå en otrolig skillnad! Går inte att jämföra.......

• Tant Raffa

Maggi74, vi letar hus för fulla muggar, förstår precis vad du menar. Fast om inte all fylla och allt bråk skulle finnas precis utanför porten skulle jag trivas riktigt bra med att bo här, det är nära till allt, himla praktiskt!

• Maggi74

Jo, jag kan tänka mig att det kan kännas jobbigt med alla alkoholister som finns på Värnhem..... Bodde själv vid Stenkulaskolan i 11 år (mellan Värnhems sjukhus och Nobeltorget) och det var helt OK. Men nu när man har flyttat så skulle jag ALDRIG kunna tänka mig att flytta tillbaka till Malmö.
    För tillfället bor vi som sagt i Oxie, men är otroligt sugna på att flytta upp till Hofterup-trakterna (förbi Löddeköpinge). Underbart område med massor av skog runt om....... Var letar ni hus någonstans?

Svar på tråden Värnhemstorget, Malmö