• Vendela04

Vilken kräm är bäst vid röd, irriterad hud på halsen?

Min 11-månaders dotter får ibland röd, kliande hud runt halsen, och ibland kliar hon så mycket med sina små vassa naglar så hon får små sår.. :(

Jag har använt bepanthen och mildison, men ingen har hjälpt särskilt bra.

Nån som har tips på en bättre?

• Svar på tråden Vilken kräm är bäst vid röd, irriterad hud på halsen?
  • lia76

Miniderm kanske?
    Idomin är också bra

Ida 080901, Stella 060923
  • gryning2

Locobase tycker jag är bra!

• Eliana

Jag använder Silon(köps på apotek) på min lilla son. Jättebra. Tvätta med en vanlig tvättlapp med vatten eller olja på. Badda försiktigt torrt så gott det går och ha på rikligt med Silon. Det hjälper mot röda stjärtar , under armveck och under halsen. Fick tipset här på familjeliv. Toppen för oss. Lycka till. Kram

• Blåklockan79

Idomin tycker jag är jättebra och billig, använder den på mig själv sedan innan på torra armbågar, läppar och annat som behöver extra kärlek

• mistryrose

Själv tycker jag att salvor bara kladdar till det mer och skapar eventuella bakterieansamlingar =röd hur igen. Mitt tips är att duscha och tvätta med Weledas babyduschkräm och sedan torka och vädra riktigt torrt och särskilt mellan ev. veck. Sedan kan man ju fundera på varför irritationen uppkommer om det tex kan vara födoämnesallergi eller något?! fast det är förstås vanligt att bebisar är torra och irriterande utan att det handlar om allergier.

Lycka till!

• Hackemamma

Håller med mistyrose, blev bara kladdigt och ännu mera rött. Jag tvättar nu bara rent och håller torrt (så gott det nu går..) brukar stryka på lite puder o det har funkat bra :D

• lilla sannaw

kladdigt (så klart..som alla krämer) och ser inte så snygg ut, men styk på ett tunt lager inotyol under natten! det gör jag på min lilla tjej, och det har faktiskt funkat jätte bra! hon är mycket bättre!
    lycka till :)

• Hackemamma

lilla sannaw skrev 2009-03-25 22:40:08 följande:

kladdigt (så klart..som alla krämer) och ser inte så snygg ut, men styk på ett tunt lager inotyol under natten! det gör jag på min lilla tjej, och det har faktiskt funkat jätte bra! hon är mycket bättre! lycka till :)
    Menade att det blev fuktigt, kladdigt var väl fel ord i sammanhanget :P
    Jag menade att det hjälpte oss att bara hålla torrt.
  • lilla sannaw
    Hackemamma skrev 2009-03-26 00:32:42 följande:
    lilla sannaw skrev 2009-03-25 22:40:08 följande:
    Menade att det blev fuktigt, kladdigt var väl fel ord i sammanhanget :PJag menade att det hjälpte oss att bara hålla torrt.
    oj!! jag hade inte ens läst ditt inlägg faktiskt! så jag menade inte att citera dej!! absolut inte!!!
    men nu när jag läser det så förstår jag att du trodde det :)
  • Vendela04

Tack så mycket för era svar! Ska genast testa lite olika och se vad som funkar bäst!

Svar på tråden Vilken kräm är bäst vid röd, irriterad hud på halsen?