• Anonym

Sea band hjälper dom verkligen?

Jag är så tidigt i graviditeten så jag vill vara anonym. Jag har fått väldigt jobbigt med illamåendet. Såg på apoteket att det fanns sea band men dom kostade 145 kr så jag vill gärna veta om dom funkar. Annars nämde hon postafen men då skulle jag helst prata med BM innan. Även fast dom var receptfria. Så då vill jag vänta med dom.

• Svar på tråden Sea band hjälper dom verkligen?
  • Howdahkan

För mig funkade seabanden jätte bra och jag slapp det mesta av illamåendet.
    Om du ska använda dessa måste du ha på den dygnet runt för bästa effekt.

Postanfen är oxå bra men man blir nåt otroligt trött av dem.

Testa seabanden, du kan ju alltid sälja vidare dem om du inte tycker dom hjälper.

• lia76

Jag tyckte seabands fungerade kanon.
    Ville inte ta Postafen denna graviditet eftersom jag blev så trött av dem under min första graviditet (och då visste jag inte om dessa Sea Bands).
    Testade dem denna graviditet och fungerade kanon.
    Kunde dock ömma lite där "kulan" satt, men inte på något otrevligt vis.
    Sov dock inte med dem, utan satte på dem direkt jag vaknade.

Sen kan det ju vara psykiskt också..
    Man tror att de hjälper och då försvinner illamåendet
    Kan säkert tänka så ändå.
    Låtsas att man har dem på sej (ta ett vanligt armband elastiskt) och tänker att dessa ska hjälpa mot illamående.
    Och så blir man inte lika illamående

Ida 080901, Stella 060923
  • Anonym

Tack för era svar. Jag har nu skickat iväg sambon mot apoteket för att köpa hem sea band åt mej jag hoppas och ser fram emot att dom ska hjälpa lite iaf

• spuff

De funkade ganska bra för mig, men när det var som värst tryckte jag extra där där kulan sitter. Det är ju en akupressurpunkt på handleden och om man är lite tunn kan det vara för löst.

• pluttskrutt

De funkade tyvärr inte alls på mig, jag blev yr av att ha dem på mig och mådde ännu sämre.

• Lovan

Funkade inte ett dugg för mig. Var bara irriterande att ha dem på sig.

Prostafen funkade någotsånär.

Hoppas att illamåendet försvinner för dig snart.

C'mon - let's göra get-ragu!!!
  • Shorona

Jag vet inte om dem funkar. Maken köpte hem dem till mig igår och jag törs inte ta av mig dem utifall att jag skulle må sämre då. Äter dessutom Lergigan.

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Anonym

Liiiite skeptisk känner jag mej men läste på en sida att 85 % känner sej hjälpta av dom. Så då bestämde jag mej att det är helt klart värt att prova trots sina 145 kr Men jag läste oxå att man inte ska ha dom på hela tiden för då "vänjer man kroppen" vet inte riktigt om det är så men man bör nog vila emellan.

• lia76
    Anonym skrev 2009-03-26 10:58:32 följande:
    Liiiite skeptisk känner jag mej men läste på en sida att 85 % känner sej hjälpta av dom. Så då bestämde jag mej att det är helt klart värt att prova trots sina 145 kr Men jag läste oxå att man inte ska ha dom på hela tiden för då "vänjer man kroppen" vet inte riktigt om det är så men man bör nog vila emellan.
    Just därför hade jag inte på mej dem när jag sov...
    Och jag kunde ibland ta av mej dem under dagarna.
    Ida 080901, Stella 060923
  • Ellisizza

För mig hjälpte de ytterst lite. Tyckte att de hjälpte lite i början men efter ett par dagar avtog effekten. Hjälpte inte att vara utan dem ibland.

Blev sjukt trött av postafen men sen när jag mådde illa mer eller mindre hela tiden struntade jag i det och knaprade dem ändå. I början satt effekten rätt länge så jag kunde ta en på kvällen och sedan ha effekt en stor del av dagen efter. Sen vande man sig vid dem med tyvärr så effekten höll inte lika länge men jag knaprade ändå.

Tack och lov försvann eländet kring vecka 14 eller så så nu mår jag bara illa på morgonen om jag inte äter eller om jag är hungrig.

• Anonym (vad? hur?)

Nu kommer en dum fråga: Vad är seaband, hur används de och hur sägs de verka?

Har läst om dem här och var men inte fattat det. Är anonym eftersom ingen vet att jag väntar barn.

• Howdahkan

Anonym (vad? hur?) skrev 2009-03-26 20:51:47 följande:

Nu kommer en dum fråga: Vad är seaband, hur används de och hur sägs de verka?Har läst om dem här och var men inte fattat det. Är anonym eftersom ingen vet att jag väntar barn.
    läs mer på www.kulmedkula.se
  • Anonym
    Howdahkan skrev 2009-03-26 21:09:17 följande:
    Anonym (vad? hur?) skrev 2009-03-26 20:51:47 följande:
    läs mer på www.kulmedkula.se
    Länken funkar inte för mej iaf!
  • Anonym (aj)

Är det ingen annan som får ont av sea band? Jag kunde bara ha på dem en halvtimme! Helt otroligt obehagligt. Synd, för de verkar ju hjälpa många. 

• Anonym

Anonym (aj) skrev 2009-03-28 19:56:59 följande:

Är det ingen annan som får ont av sea band? Jag kunde bara ha på dem en halvtimme! Helt otroligt obehagligt. Synd, för de verkar ju hjälpa många. 
    Jag har otroligt smala handleder men jag får inte direkt ont utav banden men får en gigantisk grop i huden som ser rätt läbbig ut Jag tycker inte att dom hjälper så jättemkt men kanske skulle det vara ännu värre om jag inte hade dom på emellanåt. Läkaren sa till mej att jag skulle småäta mest hela tiden. Så även om jag inte alls känner för något så petar jag i mej och det känns oftast bättre då.
  • Anonym (vecka 10)

Hejsan jag är gravid med andra barnet och jag mår så J'vla illa!! Mådde illa med första barnet också men inte så här mkt.

Postafen funkar inte, Primperan får jag bara en massa biverkningar av. Äter jag inte konstant så börjar jag må så fruktansvärt illa så att jag inte får i mig något och hamnar på sjukhus och får dropp...har redan hänt en gång denna graviditet. Men trots att jag småäter konstant så slipper jag aldrig illamåendet. Mår illa från morgon till kväll.

Köpte sea-band idag på apoteket men med min vanliga j'vla tur så funkar det inte.
    Hur vet man om dom sitter på rätt punkt?

Tänk om någont någon gång kan gå som jag vill....allt verkar drabba mig

• Sessilou

Hade illamående med kräkningar och hade seaband på dygnet runt.
    Dem tog inte bort illamåendet men kanske halverade dem det. Vissa dagar spydde jag ändå, o vissa mådde jag bättre.

Less is more=)
Svar på tråden Sea band hjälper dom verkligen?